Followers

Thursday, December 30, 2010

STUPID OF ME 2010

Haiyo...nampaknyer berat badan semakin bertambah2 dengan jayanya... macammana nak balik universiti ni??? Semalam web cam dengan member kat mesir...suddenly SHE WAS SHOCK like hell..

NANA!!! kenapa ko TEMBAM GLA!! penat2 aq bagi ko tips2 exercise...ini hasilnya?? haish ko ni..tinguk aq..mengurus kan???

CIT!!! damn3!!!..trus berlari kearah cermin..melihat muka..membelek2 wajah!..pusing badan ala2 princess konon2 pakai dress...pergh!!! memang gemuk!!..excess sana sini!.bengong nyer raihanah!!!

tp xjuga insaf2...kalau makan nasi 2 kali tambah...pergh sedap!!!..kalau makan pizza tu xingat..pas makan x cukup 4 jam dah baring2 tido..bla2...sedentary life yg teramat sangat!!... x praktis langsung ape yg dah dibelajar..

time2 ni la rasa kebodohan yang teramat sgt dalam diri..haish..tibe2 doubt sendiri...boleh ke aq jadi dietitian tok rakyat malaysia ni..sedangkan nak soh diri sndiri pon payah...badan asik mengembang dengan jayanya!!!

seriously i cant control my self!!! lagi aq tau benda tu xleh buat lagi aq test buat..which is soooooooooooo stupid...haish!!! bile la nak berubah ni raihanah oi~~~~ org yg bodoh ialah org yg ada ilmu tp xamalkan ilmu tu..which is u!!!!!!!!!!!!! stupid!...

i really hope sem depan yg sgt3 bz membantu dalam mendisiplinkan diri jgn kuat makan!!!...asik nak makan jer...puase xmo..pemalas!! patotla makin gile!! makan banyak..pastu stress sendiri..biol la~~~~~

Wednesday, December 29, 2010

Bola Oh BOla...



Seperti mana yang kita maklum Malaysia telah menjuarai Piala Suzuki AFF 2010 yang mana telah melonjakkan corak permainan terbaik ke seluruh Asia Tenggara dan membuka mata dunia.. satu pencapaian yang memberansangkan dari skuad muda bola sepak negara. Turut tidak dilupakan jurulatih TULEN malaysia K. raja Gopal yang diberikan kepercayaan untuk menggalas tugas menjadi jurulatih pasukan bola sepak negara!..tahniah dan syabas kepada jurulatih ini yang membawa mutu permainan yang berkualiti..tanpa jurulatih yang berwibawa seperti beliau maka tidak akan berjaya pasukan negara di mata dunia.

Perlawanan yang diadakan di Stadium Gelora Bong Karno, Indonesia ini nyata memberikan kelebihan kepada pihak Indonesia kerana bermain ditempat sendiri. Namun semangat dan tekan pasukan negara amat jitu walaupun diberikan hentaman kuat oleh para penyokong fanatik indonesi. Nyata kejadian membentang banner di luar kediaman pemain Malaysia di Indonesia dan tomahan2 berkenaan laser dan ketidakadilan ditepis oleh pemain negara.. Walaupun terpaksa menaiki kereta kebal untuk memasuki stadium, focus mereka masih mantapuntuk menjulang Piala AFF yang menjadi keinginan setelah 14 tahun menanti.

Apa yang membanggakan, pemain2 negara yang beraksi terdiri daripada barisan2 pemuda di awal 20-an...ternyata pemuda memang harapan bangga pemudi tiang negara!! pergh~!!
Minit ke 54, pemain tonggak negara Safee Sali memberikan jaringan pertama dengan bermain seakan2 bersendirian ke gol lawan!..satu larian dan tendangan yg jitu dan cantik dari beliau!
Berbalas jaringan gol Mohamad Nasuha berjaya menjaringkan gol penyamaan dengan Malaysia. Kesilapan kecil dari pemain negara Mohamad Muslim Ahmad mengundang padah apabila memboloskan bola ke dalam gol sendiri... tidak mengapa bagi saye kerana die juga mencerminkan permainan yg hebat!..tahniah Muslim!!!

Tetapi yang menggamit suasana apabila nama KHAIRUL FAHMI tiba2 menjadi sebutan rakyat malaysia dengan ketangkasan beliau menangkis semua tendangan pihak lawan!!.. nampaknye AWEK khairul fahmi tu pon jadi femes dengan tiba2...entry semua pasal fahmi...pergh!!..takut lari ker bf?? hahha..its ok... jaga baik2 time2 camni ramai jer yg nak cantas hehehe...

oklah..berbekalkan kejayaan diorg ni..sedikit sebanyak menyerap dalam sanubari..untuk berjaya sem depan..insyaAllah.. gudluk nana!! gudluk semua!

Saturday, December 25, 2010

Sabah Culture.... (Berjabat tangan..)


Sabah.. memang aq mencintai negeri ini.... tapi bila aq fikirkan sedalam2nya... adakah orang2 di negeri ini appreciate kehadiran aq...

Lets talk like this...
i was born in sabah n live here more than 19 years old... and i really appreciate it...
I love the culture, the surrounding, the way of talk...
But suddenly i was thinking.. ada yang perlu diperbetulkan... lebih2 lagi umat islam di sini...

today i was celebrating xmas..( not merayakan dengan penuh meriah .. as for me ia satu mekanisme so i can meetmy friend n teacher yang non muslim.... bukan sesuatu yg mengagungkan perayaan itu.. ..) banyak perbahasan mengenai hal ini, terserah cara penilaian seseorang.. kita tahu paksi kita..insyaAllah... tp ini dari pendapat peribadi saye... lepas ni kita boleh teruskan perdebatan ilmiah....

Hari ini walaupun gembira dapat berjumpa kembali dengan cikgu dan rakan2 yg lama x berjumpa... ada sedikit rasa terkilan dalam hati...satu budaya dan culture yang masihlagi tidak berubah dan bertentangan dengan agama...

Lama dah aq perhatikan perkara ni..cukup lama... if nak ckpbukan hanya di sabah..tp dimana2 pun berlaku... cuma minda sedarku lebih melihat perkara ini di negeri kesayanganku ini....

setiap kali perayaan atau undangan perkahwinan inilah yg terjadi... yups~ tadi aq turut melakukannya beberapa kali...dan setiap kali perkara itu aq lakukan..darah tersirap ku rasa sehingga ke salur2 darah dan otak.... bila berjabat tangan antara lelaki dan perempuan yg bukan mahramnya...

Pada zaman sahabat2nabi dulu, ada disebutkan kebolehan berjabat tangan ini jika perlu..untuk tidak mendatangkan kemaluan bagi pihak yang menghulur tangan dihadapan ramai... maksud mereka baik.. untuk merapatkan silaturrahim tp cara itu salah... lalu matlamat tidak menghalalkan cara.... banyak cara lain yang boleh dilakukan selain berjabat tangan bukan???

Mungkin sesetengah dari kita memandang enteng perkara ini..... terpulang pada kita semua.. itu bagi saya, kerana saya pernah menasihatkan seseorang tentang hal ini.. namun jawapannya.. "itu hak aku.." dan lebih teruk jawapannya.."kau siapa nak tegur2..bajet baik sgt"... yes, aq tau aku pon bukan baik sgt.. tapi kalau kita sesama islam tidak tegur menegur...siapa lagi???

Aq kesal..sepatutnya kita yang mengajar masyarakat diluar sana untuk hormat dengan agama kita..tp nampaknya kita lebih mengasimilasikan keadaan sekeliling..kononnya xnampak kolot...
Jelas batasan pergaulan seorg lelaki dan perempuan..haram bersentuhan selagi tidak sah hubungan atau mahram... kenapa tidak kita yang mengajar mereka???

Tundukkan sedikit kepala tanda hormat kepada mereka terlebih dahulu sebelum mereka menghulurkan tangan untuk berjabat... kalau susah pon lapik tangan kita dengan apa2 yang patut..bila kita buat perkara seperti ini terhadap seseorang..orang lain yg melihat secara automatiknya akan faham dan hormat pendirian kita...

Janganlah terlalu mengadunkan konsep 1Malaysia yang kononnya dapat mengadunkan perpaduan secara sebati... xsalah sebuah perpaduan..dan xsalah konsep 1Malaysia... tetapi pendirian kita terhadap agama kita..itu yang utama..

Kalau kita xberjihad demi agama kita sendiri..adakah orang dari agama lain akan berjihad untuk agama kita???.. walaupun hal ini nampak remeh..kerana hal2 remeh seperti inilah yang akan menjadi besar dan menjadi faktor keruntuhan akhlak muda mudi pada masa kini...

Semua dah besar kan... dah ada asas agama...fikir2kanlah

Friday, December 24, 2010

DOKTOR ;)


identiti dirahsiakan...ninja turtle..2-2 ekor!!!.hahha..member dlm praktical...

biarpon dier ni sewel dan senget~ hakikatnyer dier bakal DR ok... fazz~~ (as if dier tahu aq cilok gmbar dier..jan marah)

this is mimie...hik2..skinny DR..n goin too be more skinny soon.. blurk~~

DOKTOR!!
penting kan diorg ni dlm hidup..
tp xsemuanya baik dan jalankan tugas yg konsisten sampai akhir hayat diorg..
diorg might be boring keep doin the same thing..
but in my real life i really appreciate doctor...

lagi2 doktor melayu dan islam..koz doktor masih kurang kot kat malaysia..
hmm..igt lagi hampir ke mesir dan msu hanya semata2 for med cos... tp semuanya x jadi..
rezeki lebih kepada dietitian... who says that im not being thankful??? really!!! im being thankful soooooooooo much.. if im not soon to be dietitian...i cant achieve my other trilion ambition...hahhaha...

but... i really envy dr.. i got ramai kawan2 yg bakal dr...hmmm...gud for them... n time sekolah pown "rapat" dengan budak2 pandai yg akhirnya belajar medic nunnnnnnnnnnnnn jauh kat bumi anbia...bukan bumi anbia jer...dublin, australia, rusia...bla..bla..bla...
but im really thankful koz ade kat malaysia... sarangheyo malaysia!!!

hmm... dr2.... suke tgk dr kerja.. eventhough diorg kadang2 xde masa dgn diri sendiri.. tp diorg still buat yg terbaik tok org lain... mulia kan diorg... macam cikgu2 gak...

apelah aq melalut ngah2 pagibute ni erk...dah kol 4 pagi di hari xmas!! merry xmas to all my non muslim friend...i miss u!! tomorrow we meet ok..hang out tomorrow..

currently ade 1 episod nak habiskan playfull kiss..ngeh2 seung jo DR!!! giler ensem dr camni...hahhaha ...tpdalam realiti ade ke dr hensem camni?? macam species terancam jer...
hahhaha..xperla..eventhough i cant be a dr..i love that profession soooooooo much.. thanx DR!

Monday, December 20, 2010

Seindah senyuman



oohh cik cartoon...i jeles ngan u~... setiap kali tgk ...agak teringin... tp byk sgt setan2 kat kepala ni ...... sabar yer cik cartoon...kite berubah sikit2... tp bila agak2 dah dapat rentak..mesti xlama... haish~~ke memang xboleh?? ke memang payah sgt..hahha...

Saturday, December 11, 2010

Mimpi ngeri!

malam tadi x semena mena... aq mimpi!! mimpi result!!
sebenarnyer dah memang lama takowt pasal result...n dekan macam dah jauh dari sasaran..lagi2 dibuktikan dengan mimpi........aish~~~ xperlah..mungkin ini suratan bukannya kebetulan... raihanah..your aim dah lari!! sile betolkan otak balik!...reset ape2 yg patot... walaupon dah buat yg terbaik tok sem ni...idk whats gonna happen next..terok sgt ker aq erk?? haish~~
mimpi semalam betol2 buat aq xleh nak survive ari ni~~ bencii.. xpelah... apepown...semua dah jadi kan..xleh nak regret..for the time being itu yg i can give... but doesnt mean i xpandai kan... its ok.. dont have to compare your result with them... u have your own ability n they have their own to..plus mungkin rezeki lebih memihak tok mereka.. its ok~~..kita lakukan yg terbaik ea..next sem!.. belajar dan fahami =))

Saturday, December 4, 2010

Memori 8 bulan... kepedihan 3 bulan..


nota 1

Dear diary..huhhu chewah!...hujan turun dengan lebatnya... hati ni berbaur dengan seribu satu perasaan.. sedih, gembira, marah, geram, lawak..semua menjadi satu..tapi dari semalam aq masih terfikir macammana aq boleh gila determine buat that perkara..memang berani mati... ape motif aq buat macam tu?? Hmmm... mungkin kerana geram dengan masa silam.. Kadang2 walaupon redha dengan ape yang telah terjadi , hati ni betul2 rasa sedih dengan ape yang terjadi.. salah aq ke?? Hendak menyesali erti sebuah pertemuan... salah ke untuk menjadi setia dan baik?? Akhirnya berakhir dengan sebuah penipuan dan kesakitan.. pergh! Memang sakit... hari demi hari kebenaran telah terserlah...bukti2 dan fakta membuatkan aq rasa sgt2 takowt untuk berhadapan dengan semua ni... namun aq tahu hidup ini masih panjang... byk lagi kisah2 yang bakal berlaku.. namun untuk kisah atau jalan cerita seperti ini berlaku lagi... mungkin tidak... rasa bersalah turut menyelubungi diri ini bila berniat untuk melakukan sesuatu untuk sebuah pembalasan.. x adil!.. lalu..perasaan redha itu kembali menyelubungi diri... biarlah memori2 semalam menjadi memori yang terindah namu biarlah dijadikan pengajaran. Biarlah islam itu dijadikan landasan yang pasti..agar semuanya diredhai...

nota 2

i try to lie... i try to hide... i try to forget.. i try to replce.. i try to play... but the moment i done all of that.. it really make me sick.. how stupid n fool i am...STUPID! n damn stupid!... YA ALLAH..sakit... sakit sgt hati ni....n really dont know why... Perlu ker insiden tu bagi kesan yang mendalam tok diri ni?? perlu ker diri ni berubah just because of insiden tu..x adil2...sgt x adil!

Saye benci diri sendiri skunk..koz buat benda2 yang sebenarnyer saye xsuke nak buat..tp saye buat tok lupekan insiden tu... YA ALLAH tiap kali diri ini sujud...aq berharap perkara itu berlalu..namun kesannya masih bersisa hingga hari ni....kalau ade cara tok ilangkan semua igtan pada insiden tu.. and i will do that!

Qada dan qadar itu pasti.. YA Allah..is it take more time to heal..because it really damn hurt... and im sick of that...

nota 3...

its ok... dah lepas pown... i wont repeat the same mistake.. n trust me i loose trust!.. but i still can smile...because that memory really make me somebody...thanz!

Friday, November 19, 2010

nota2 terakhir..

jam menunjukkan 11.19 Am waktu malaysia dan 10.19 waktu kemboja... Aq berada di lobi hotel lux, sebuah hotel boleh aq katakan 3 bintang yang terletak di tengah2 bandar phnom penh. InsyaAllah kalau tiada sebarang halangan.. lebih kurang 5 jam lagi aq akan kembali ke tanah air yang tercinta...Sedikit catatan mengenai kemboja... Negara ini merupakan sebuah negara yang ingin membangun kembali setelah zaman era pemerintahan pol-pot..

Kehidupan mereka tidaklah begitu daif..tetapi terdapat jurang antara yang kaya dan yang miskin. Masyarakat islam di sini merupan masyarakat minoriti. 5% daripada 2 juta penduduk di phnom penh.... Hari pertama merupakan hari perjalanan. hari ke 2 hingga hari ke empat, aq dan MPP UniSZA yang lain membawa nama universiti dan Malaysia untuk membantu mereka yang memerlukan di sini. Kami bertapak di sekolah dubai selama 2 hari dan 1 hari di kampung preak pra.. Alhamdulillah semua seperti yang dirancang. hari ke empat kami melawati tempat2 bersejarah...

Sunnguh rasa bertuah lahir selepas era kemerdekaan dan lahir di bumi malaysia... melihat sendiri kekejaman pol-pot membuat hati2 kami insaf dengan keganasan manusia.
Untuk pengetahuan pembaca, pol-pot merupakan seorg yang sgt kejam.. kekejaman nya membunuh hampir semua warga melayu champa dan orang2 yang disyaki bersalah dan mempunyai parti songsang dari pihak mereka...

Apa yang unik disini, sewaktu kekejaman ini berlaku, tentera pol-pot telah mengeluarkan sijil kematian semua mangsa yang bakal dibunuh ketika mereka masih hidup lagi. Mereka akan menggali lubang sendiri untuk kematian mereka...mereka tidak dapat lari kerana jika perkara tersebut terjadi org2 tersyg akan terancam...

Disini terdapat banyak peminta sedekah yang terdiri dari kanak2 dan orang tua.. kanak2 diajar meminta sedekah kepada para pelancong dan orang2 tua yang meminta sedekah ialah terdiri drpada mereka yang terlepas drpd kehidupan kejam. Kaki mereka kebanyakannya tidak ada dan terpaksa berjuang untuk sesuap nasi...

Jalan raya disini dipenuhi dengan motorsikal.. dan hon tidak berhenti.... tiada undang2 diatas jalan... tiada lampu isyarat disemua tempat. Hanya tempat2 tertentu sahaja...seram!! tapi pengalaman yang menakjubkan..

penggunaan wang dollar membuat kami semua seperti kanak2 yang baru belajar erti matawang... mengira matawang untuk membeli barang...

oklah...sampai disini sahaja nota2 terakhir yang sempat dikarang... nak sambung study balik sementara menunggu mereka yang lain bershopping di Central market :)

Wednesday, November 17, 2010

x tertanggung rasa hati...

Ya Allah..hati ini menjerit sekuat hati.... berdosakah aq kerana bersubahat??? Namun apakan daya...segala hujah dipatah bagai ia suatu perkara yang benar...
jalan yang terakhir ialah membenci dengan hati...

Adakah islam ini berbeza mengikut negara dan tmpt kita berada??? mungkin kerana budaya..tp kata2 Allah jelas dalam al-quran, kitab yang kita pandui seluruh umat islam di dunia,,,,

mereka bukanlah org yang tidak tahu agama... sangat2 tahu...tp amat terkejut bila terjebak dengan perkara tersebut...aq terkesima...sangat2...sedih dan pilu..kalau inilah rakan...kalau inilah pemimpin akan datang..bagaimana ingin menjadi contoh...aq sedar diri bukan begitu mulia..namun aq teringin untuk menjadi yang terbaik...

Ya Allah..dihari akhirat kelak.. jgnlah dibabitkan aq dengan perkara yang mereka lakukan.... kerana aq tidak mampu berkata2 tp aq membenci dengan sepenuh hati

Tuesday, November 9, 2010

BUAT INSAN TERCINTA




Kepada adik lelaki tunggal yang tersayang =)....mohd rahimi.

Bukan mudah untuk menjadi seorang lelaki..lebih-lebih lagi seorang lelaki yang penuh amanah dan tanggungjawab dalam kehidupan... seorang lelaki bukan hanya hidup atas kepentingan dirinya sendiri.... dia mempunyai amanah; amanah terhadap ibu bapa, mahram( adik-beradik) dan juga dirinya sendiri. Tetapi bagaimana hendak menjaga amanah yang lain jika amanah diri sendiri tidak dilaksanakan????.....seorang lelaki perlu lengkap ilmu didada...bukan hanya ilmu akhirat, ilmu dunia itu pasti....dunia hari ini memerlukan ilmu untuk Berjaya... Awak sorang jer anak tunggal lelaki dalam family... berat amanah tu... kalau ape2 jadi kat ayah..siapa yang akan jaga family kalau bukan awak sebagai ketua keluarga??? ....

Kita dididik dengan pengetahuan agama yang cukup sejak kecil..tp adakah kite mempraktikkannya dalam dunia hari ini?? Kite tinggalkan persoalan ini untuk renungan diri kite sendiri dan awak gak.. Perlu ingat ...dah berapa tahun Allah beri kita nikmat dalam kehidupan??? Dah berapa tahun kita berada di muka bumi ni??? Ape yang kite dah lakukan untuk diri kite sendiri dan keluarga??? Ape kejayaan yang boleh diberikan pada keluarga??? Ape kebahagiaan yang diri kita dah lakukan untuk ayah dan umi tersenyum gembira?

Fikir... kite bukannye kanak2 lagi untuk selalu bermain dan xberfikir tentang masa depan. Masa berjalan ..dan amat rugi bagi sesiapa yang membazir masa seperti dalam surah Al-Ashr; Ayat 1-3.

“Demi masa. Sesungguhnya manusia berada dalam kerugian, kecuali orang yang beriman dan beramal soleh. Serta menjalankan kebajikan dan menasihati untuk kebenaran dan saling nasihat-manasihati untuk kesabaran”.

Kite semua dah besar. Bile dah besar memang nak buat ape yang kita rasa nak buat. Kadang-kadang kite rasa ape yang kita buat itu adalah terbaik. Itu memang fitrah seorang remaja. Tapi kadang-kadang pandangan orang yang lebih tua dari kita perlu kita ambil kira. Kenapa???..mungkin cara kita berfikir sangat cetek dan keputusan yang kita buat hanya untuk masa itu. Tetapi orang yang lebih tua berfikir jauh kehadapan. Ape yang bakal berlaku; ape yang baik dan buruk....

Kadang-kadang kite rase kite jer betol.Orang lain semua salah. Tapi ingat, Allah jadikan manusia untuk saling melengkapi. Tanpa pandangan orang lain, kita mungkin xkan Berjaya. Jadi hormatilah pandangan org lain.

Awak seorang abang kepada 2 orang adik perempuan. Apa contoh yang awak dah tunjuk pada diorang. Menjadi seorang abang @ kakak bukan atas nama jer.. tapi ia satu tanggungjawab yang besar. Perlu berikan contoh terbaik dari segi percakapan, pergaulan, tingkah laku dan sebagainya. Kerana ape?? Kerana mereka akan mengikuti cara kita. Jadi berikanlah contoh terbaik.

Sebagai lelaki, amanah terhadap pencipta yang paling utama. Macammana nak jd seorg yang Berjaya jika amanah terhadap-Nya x terlaksana. Maka jagalah solat kerana ia tiang agama. Hormat kedua ibu bapa, bukan mudah untuk memelihara seorang anak dari sebesar zarah hingga sekarang. Bukan mudah seorang ibu mengandungkan anak 9 bulan dalam perut dan bukan mudah seorang ayah mencari rezeki untuk menyara keluarga. Hargai semua itu selagi mereka masih ada dimuka bumi. Jangan kita jadi anak yang derhaka yang xtahu mengenang budi. Kita selalu doa moga2 kite semua jadi anak2 yang soleh/solehah dan berguna untuk ayah dan umi satu masa nanti. Ingat!! Allah ciptakan naluri ibu terhadap anak.... kalau anak sakit, menipu, dalam kesusahan... ibu akan dapat merasainya.... jadi jgn igt umi xtahu ape perkara2 yang kita lakukan...kerana umi kan seorang ibu..

Hehe... ape yang kite tulis panjang2 ni?? ....saje..terasa nak bagi nasihat kat diri sendiri n bagi nasihat kat awak..jgn bace jer..ambik masa untuk fikir ape yang kite dah ckp...bukan mudah untuk jadi seorang lelaki... Jadilah seorg lelaki yang taat pada Agama...patuh pada kedua orang tua..menjadi contoh yang terbaik untuk adik beradik...kerana lelaki seorang pemimpin....

K lah..kite nak sambung study....doakan kakak awak yang HOT, COMEL, CANTIK lagi GOJES! Ni dapat yang terbaik dalam exam dier...awak tu study..jgn asik main kereta jer.... doakan untuk keluarga setiap kali solat......

Kalau awak pk study tu susah sampai bile2 awak xkan dapat...kalau awak pk study tu teruk ...awak xkan kemana2 tanpa ilmu. Cube pk...atleast awak masih ade peluang tok belajar..org lain yg teringin nak blaja tp xdapt, pasal xde duit..so bersyukur dan berusaha... Kalau otak kite kata kite boleh...kite tetap boleh.....

Dahla..kite malas nak membebel panjang2.....ikhlas dari kakak awak yang cantik..hahhhahahah

Friday, October 29, 2010

Selamat Hari Jadi Walaupun Agak Terlewat..

Hello there.... agak lama x update blog..seperti semua student2 IPTA lain...tentulah bertungkus lumus menyiapkan assgmnt yg bagai hujan x henti... yang pelik nya..aq baru sem 3..tp beban sem tu sgt2 berat, mungkin disebabkan background "health sciences" dan jam kredit mencecah 2o jam kredit..sem depan 22 plak..hmmm...

Ok..the purpose of this entry sebenarnyer nak wish selamat hari jadi kat seseorang... seseorang yang bermakna dalam hidup saye...

saye slalu buat post2 tok kawan.. this is unfair!!...
sebenarnyer birthday DIE dah lama...21/10/2010... DIE pon dah tue... 22 thn dah
tp waktu tu tu saye sgt2 bz... bile hari dah dekat dgn birthday dier..saye ingt..tp bile that day come..saye agak terlupe..dan sempat wish jam 2 pagi..koz stay up buat seminar...

sebenarnyer waktu tu saye memang dah x teringat tarikh..koz hari berlalu begitu cepat..
timbunan asgmnt sgt menyesakkan..
malam dan siang pon saye xperasan..hanya bergelumang dengan buku...

minggu terakhir...mana x nyer saye sgt bz dgn..

22/10: OSPE PSP
23/10: KEJOHANAN BADMINTON
24/10: JAGA BOOTH TYM PAMERAN DIET DAN MALAM CONASS MICROBE
25/10:ASSGMNT BIOCHEM
26/10: EXAM TAJWID
27/10: KUIZ APK DAN ORAL TEST MANDARIN
28/10: SUBMIT APA SEMINAR REPOST DAN ANTIBACT REPORT..

time ni sgt2 stress..Allah jer yg tahu.. emosi sgt2 xstabil... tibe2 jer air mata bleh mengalir...

abaikan hal tu. ok,....seterusnya nak sambung balik citer ni..dalam kesibukan saye masa 21/10 tu..saye tahu DIE akan bahagia tym birthday dier..koz DIE memang slalu bahagia dengan birthday DIER...

saye xble nak buat DIE rasa terharu..koz saye ni bukan la pandai dalam bab2 nak "mengterharukan" org... tp ni post KHAS tok dier...

.....
...............
.....................
.......................

perlu ke nak jealous??? tp mungkin perlu..
DIE pandai...while aq xla berape pown...dr dulu tetap jealous...
DIE lembut...xmacam aq ganas nak mati~~
DIE pandai saving...xmacam aq..boros tahap nak cipan!
DIE baik....xmacam aq..jahat giler!!!
DIE penyabar..xmacam aq..panas baran!!
DIE sopan sket la~...xmacam aq...xsopan langsung! brutal!
DIE takut LIPAS..hahahahah




tp...walau pape pown...SHE iS MY............






SISTER!!!!
saye kat depan tu...DIE kat belakang..

HEPI BIRTHDAY!!! YANG KE 22 TAHUN!!!!

my beloved sister!!!

... hehehe...
nur rahimah binti hj mohd rozaimi....




kiter xtau nak post ape..tp biar la pengunjung2 blog ni juge membaca...
i got a sister yang dah tua!!!

hepii birthday tok awak:

ade beberape wish:
1) wish u all the best dalam kehidupan..
2) hope dapat sama2 bantu ayah & umi time dah keje nanti (cant wait!!)
3) semoga terus menjadi anak yg baik..
4) semoga terus jd kakak yang baik
4) semoga berjumpa dengan seseorang yang bleh membahagiakan anda!( hello atleast me pon dah sekali couple!)..i want to meet abang ipar!!!!!!!!! sile cr sebelom umo makin meningkat!!

p/s: tq koz bayarkan yuran pengajian kiter..dah 2 sem..kiter akan blaja sungguh2...nanti kiter bayar balik..yela ptptn pon xde,,,,biasiswa pown xde...xper la...kiter kan mampu survive..hahahha..

nah2 tgk la gambar2 hiasan!

tgk arr..muke xsame langsung...hik3

oklah banyak lg kerja nak buat...tido.bgn.makan.
opss!! hampir terlupe..bersiapan ke oversea..hahah bye2!!!

p/s:xterharu pown kan!!! hahahahahah


Saturday, October 23, 2010

tersurat tersirat

desir ombak bagai mengetahui isi cengkerang ditepi pantai...
ingauan malam mencerita seribu satu rasa...
mencari jawapan yg berada ditengah-tengah lautan..
mungkin dibalik bot ditepi ikatan..

matahari bagai tidak lagi menjalankan tugas..
atau sudah melupai kejadian siang?
mungkin pagi dibiarkan tanpa matahari?
atau matahari yg xlayak untuk berada dipagi hari??

puas mencari pepasir putih yg ditenggelamkan warna coklat..
mungkin pasir putih lebih mahal dari sepatutnye..
menunggu masa tetapi masa yg akan datang..
mencari penemu dongga

matahari..

matahari menyinarkan cahaya..
embun pagi malu untuk mula menghembus bayunya..
mungkin desiran pantai yg ganas menyentap ombak biru???

Thursday, October 14, 2010

[ just a feeling of LIKE ]

salam n hello to all,
a little bit free because mini thesis have been submitted to Encik Adziem our microbiologist lecturer.. thanx 2 him because make our lab fun!

a kind of sharing life.. this morning.. me and some friend when to shopping mall to buy groceries. i saw something that captured my eyes.. :)

i meet seniors too.. thursday?? shopping mall??. they dont have class..

i also meet kind of a good friend too..we meet up..suddenly he said; raihanah why u lose ur weight??
hahaha.. of coz i dont believe... it maybe the colour of the cloth or the where i put on.. just a jeans and t-shirt :)..with "tudung keras" make my face like "cikgu2" hahaha...

straight to the point.. i saw a nice t-shirt that really beautiful.. love that much!.. hahha just love the t-shirt..its a couple t-shirt.. not tend to wear..but the design is cool..my eye captured on it! im trying to look for the owner of that t-shirt!.. he is with he's gf.. n i noe that person!!

we are not close..but its enough for me to know him
he's gf is so cute.. like princess..wearing that same t-shirt..heheh..
but the weird thing is.. he just dissappear in just one blink!.. i try to give a smile to him..but maybe he is shy caught in the moment like that!..hahah
chill bro!

to him... i like that t-shirt..hahahahaha..... black n red.. a combination like no others :/
just like the t-shirt!..hahaha( the picture above is not the real t-shirt that i saw)

time to to assgmnt.. :)

da~

Tuesday, October 12, 2010

i create my own happiness.....

well2...this topic entry i got from my group member..n thats effect my life.. har3...
thanx 2 ayo, opie and naqib for being such a good group member... although in lab we always like blurrr..at the end we manage to be the best group of antibact!.har3.. im like flying on the air...

ok... stop about that!..this is matter of thing!
Today feels like sooooooooooo free from burden... oh ya! maybe free from menstrual..ahakz! da~~ we are science student right! its normal..n everyone ..i mean women will face this phase!... ok..its over!.. effect my mood all the time.. the cycle isnt in the right cycle... .. ya..of course.. because our emotion and surrounding pressure is not stable!

like da~~ but today..it make me smile~~~
last nite me and my group member was struggling to finish our mini thesis, slide, presentation,seminar and etc... it is very tiring! but as we do it together..the burden fade away...
is not that i want to talk about...

just wanna share my simple life today... sleep at 4.30 a.m..n wake up at 6.30 a.m...i feel a bit dizzy and the world like spinning around....
but as what i promise last nite...i must go to the office...tone of matter to be done...
just looking at my table office..make me laugh!..hahaha...messy!!

took UniSZA bus to the gong badak campus, i meet long and we stayed at the office... i help them with what i can... i feel a bit shame because about 1 week doesnt know anything about the update..while they are really bz with vice canselor debate.. sorry.. my class cause my life spin 360 degree...
i try to read all the journal that i bring together to finish the seminar..pssst~~ i didnt do anything yet! n now im really scared..huhuh..help2!!..hahah.. i noe i can do it...its raihanah rite..she is a strong gerl! :0..

with all the happiness.. suddenly the thumbtack( is it the spealling??)...what eva,.. i step on that! the rust one... sooo painful...but still scary laughing at the office... long ask me to go to campus clinic...and i prick with antibitic...I gezz~~ on my left hand!!!!...really hurt...warghh~~ all the nurse...laugh at me..haiyo... shame3..

diet programme will held soon.. hmm..hope everything will be alright!
lets have some fun!
n we did the test for badminton.. and it is very funny..huhuhu..

i just have a wonderful day today..
p/s: tonite gonna stay up again to finish all that!

Thursday, October 7, 2010

kredibiliti ???

haish.tgh dok baru nak ok kan perasaan baca lecture seminar..tetibe...ade sorg makhluk Allah ni yg x reti2 bahasa.......lalu ker?? kerja2 hang camne?? sorng siap maki2 lagi..
the thing is..what u really dissappointed about me?? i never talk to you.. i never hurt your feeling..n why u hurt mine?? pelik la mangkok 2 ekor ni..dari awal minggu 1 pertama aq jd mpp lg dah kondem2...tym tu air mata jatuh berjujuran tahap air terjun kat sekayu yg hampir melemaskan aq sendiri...........
tp skarang?? lantak ko la nak ckp ape labu....mentang2 aq ni jenis outspoken ko senang2 nak hentak?? sorii la...salah org dude..ko igt ko senior aq cuak?? maybe dulu... skarang..ko lalu tepi pon aq x kesah la..nak pandang pon x lalu... korg xpenah ade kuasa kan..koz dok ngadap buku jer.. nak bg cadanga yg cikai2...kalau ko tahu ape yg berlaku dlm universiti..ko xkan bagi idea2 bodoh cmtu... kononnyer nak tolong student... tp semenanyer manjakan diorg kan.. n ko igt dalam dunia ni semua free ker?? tandas pon bayar arr..

so kalo ko rasa ko tu bagus sgt..pehal ko x minta je jd mpp ni??
pelik arr..pandai ckp...tapi tak tau pape...so ble blah~

Wednesday, October 6, 2010

u tell me..hows suppose u tell me to relax...if that problem come from u.. my mood swing!! .... tone of thing to think!.. and what the hell this thing coming back?? what reason?? not satisfied with everything that has been done???
why i just cant throw that..n why i cant be mean!!
why i have to reconsider??
why i must keep quiet??
why i need to reply??
why im the one who crying like hell!
why im the one who feel this stupidness???
later..then people blame on me...
how hurt is that..you will never no....
how paranoid its goin to be...no one care...
then its me to take the blame...

Dear GOD, sometimes im not tough ....
sent me a friend as i can hold to...
its hurt...its really2 hurt..toooo much..this is tooooooo much...
writing with full of emosion drive the craziness of mind.. like i care....

what ever it is nana...no matter what the storyline of your life..just be happy..
oh ulser!! u drive me crazy.. pliz..plis..plis..
i need my healthy n happy life :'((((
not my mouth plis!

feelingless

ade sesuatu yg bersarang di hati..tp biar terus begitu..
sakit yg terpendam biar disimpan seorg...
memelihara hati2 mereka...memakan hati sendiri..
kenapa??

Wednesday, September 29, 2010

sakit itu ujian

badan dah rasa sengal2 tahap terok..
lg2 akhir bulan cmni..rasa macam nak pitam pon ade...2-3 kali dunia ni begoyang.. mujur x pengsan.. sgt2 overdose dengan asgmnt dan work yg berlambak... terbayang wajah Pn Yatie yang menggeleng2 kepala bila tahu hal sebenar. InsyaAllah puan, sy juga xkan buat perkara TU terjadi.. kos saye sedar dan faham ape yang pn rasa..

kalo telefon umi pasti akan terdengar kerisauan yang teramat sgt..huhuh nana ok!.. i kan anak ayah~~ of koz la kuat!... walaupun fungsi badan ni macam dah x berfungsi...
mata kat bawah ni dah rasa macam x tertanggung bebannya... demi seorg Dietitian yg berjaya.. aq pasti boleh...kawan2 pon boleh...

walaupon tiap2 malam demam skunk ni..ku gagahi juga menyiapkan semua kerja.. tiada alasan untuk tidak berjaya kerana semua kemudahan telah ade didepan mata..itu kata2 ayah..yes.. i will keep it (:

Start for tomorrow;
11 pagi- MAYBE LEWAT PETANG : attend Lab Microbiology
7.30 malam - 11 malam :
meeting penyelarasan islamisasi
Persiapan Cenderahati bagi seminar Islamisasi
1 pagi- XTAHU la bile : report PSP menanti

JUMAAT
PAGI HINGGA PETANG: kelas n praktikal PSP
7.30 malam -11 malam : Senarai penglibatan seluruh IPTA seminar islamisasi
1 pagi- 5 pg : TUGASAN MISTERI ak.a personal perlu disiapkan!

SABTU
PAGI-PETANG: beraya dirumah pn yatie n pn nafisah
7.30 malam hingga 11 malam : persiapan terakhir seminar islamisasi
1 pagi -3 pagi:
TOUCH UP SEMINAR

AHAD:
for one whole day ade kat KUSZA
Program seminar islamisasi INDUSTRI HIBURAN TANAH AIR.. panel yang hadir ialah jin samsudin dan 2 org panel lagi.
BERADA DI MEJA PENDAFTARAN bagi peserta IPTA seluruh malaysia dan mengurus hal ehwal makan para VIP yang hadir...
7.30 malam: berkejar ke Kampus kota tok lecture microb...

ISNIN
kelas seperti biasa...
malam: meet up EKSEKUTIF islamisasi...

ya Allah, moga seminar ini mampu membuka mata penglibat2 seni tanah air untuk berkarya dari segi islam :) aminn..

mode: resdung sgt teruk skunk..macam nak tercabut hidong..

Saturday, September 25, 2010

rasa SEDIH sgt2

hahahah(mood gelak)..
hhahaa..pressure gler...hidop...bertubi2 kerja ..BOM!!!
AYAH sile jgn SAKIT! jaga makan!!!..

kdg2 ade benda yg buat aq rasa sedih sgt2...nak nangis~..tp air mata dah x boleh keluar paksa2 pon xdpt keluAR...adakah tong air dlm badan dah habis?? hmm pelik!..... end up~ sakit dada...perlukah??

Friday, September 24, 2010

aku rasa.....oren

baru balik main bowling...best!...tp dlm keseronokan bermain perasaan itu x dpt untuk disembunyikan..sakit...memang sakit...i will try my best not too think bout that!

Tuesday, September 21, 2010

apepon buatla..andai rasa itu yg terbaik..


Aq dah ckp awal2..awal lg aq dah ckp...balik kali ni ke unisza akan lebih mencabar dari sepatutnya..tgk la..berapa banyak benda berlaku hanya dalam masa seminggu! macam2 ragam...satu benda yg harus semua faham..apabila suara majoriti telah bersuara..tidak semestinya minoriti itu bersetuju sepenuhnya...memang betul..amalam demokrasi dipraktikkan..tp bila minda dah terlampau "pampered"..inilah yg jadi..tahu akan kesenangan..memikirkan diri sendiri tanpa memberi dan dan cuba menyelami ape yang org lain rasai..berapa byk hati yang dah disakiti??.. tepuk akal tanya minda...Aq bukannya kisah sgt.tp bila situasi kurang menghormati org lain aq jadi sgt terkilan.... mana rasa hormat?? mungkin pada pemikiran dan ideologi mereka berbeza.. namun itu bukan aq... bukan menbenci jauh lagi menghina..kerana syg la hal ini harus di pupuk harus disemai..kita jangan terlalu lemah..nanti kita akan ditindas..kita jgn terlalu selesa..nanti kita juga yang merana...
Dah banyak sgt makan hati...lepas ni perlu makan ayam atau ikan..br sedap kowt... xpelah.. andai xdiperlukan..andai itu yang terbaik..terserah..
Saye ade exam midterm esok...xstudy lagi..midterm subject killer.. tp saye sedar sy bkn hanya pelajar..saye berkejar dari koko badminton..dengan letih puase..yg hanya makan roti dan horlicks maghrib sebelumnya..dan berbuka dengan sesuap nasi goreng..dan membatalkan meeting dgn org2 yg saye nak sgt meeting dan tgk...ini saye dpt?? Ya Allah.. kau tahu hambamu ini orang yg boleh bersabar dengan ape yg berlaku..terus dan terus cabaran dan dugaan dalam hidupku.. Aq terima seadanya , kerana aq tahu hikmah dan kebaikan akan datang kemudian hari... betol2 buat aq untuk terus berjuang dalam arena itu next sem..kita bukan untuk dipijak!

Friday, September 17, 2010

Kisah INSAN brutal..(some say)


anak pertama..tym open house!


Entah sape2 yang baca blog ni kan...tapi yg aq tau ade pembaca tetap..hahahah

AQ NAK CRITA PASAL.........nak tahu??

well, terlebih dahulu Assalamualaikum dan selamat hari raya. aq xpost paper blog pasal raya koz byk gle plak member2 post pasal raya..lagi2 bz gle kat uma ni (tipu2 baring2 atas katil jer slalu)... balik kali ni...aq ngan family beraya di rumah baru..hahhaha..rumah yg buat muka ayah sungguh excited..kerana perjuangan untuk membeli rumah kalo aq xsilap sejak aq darjah 6 lagi...kena tipu ngan landlord..peguam..bla2..akhirnya berkat kesabaran yg bertahun ayah gembira kami dah ada uma tetap setelah 5 kali berpindah randah cam pelarian kat bumi sabah ni (dah pehal benda ni yg aq cerite?? aq nak cerita mende lain semenanyer)

MOOD tgh teramat baik..coz xde masalah..hidup hepii..makan cukup, penuh kasih sayang, duit x payah risau,,,,assgmnt x buat..(hahhah..saye janji saye pulun pas balik!!)
mungkin mencari sinar kebahagiaan di rumah setelah x balik beberapa ketika..pas ni akan balik tahun depan bulan 5 kowt..insyaAllah...

satu masa yang agak lama tok kembali di bumi sabah
pekan tuaran pown dah pandai jam skarang..kaya bha durang ni..asik beli kreta syak~
KK jangan ckp la...macam kat KL dah..pening aq tgk... dah tu asik2 nak promote sabah kat TV..mantap sda org pergi sini..huahuah..terbaik arr

actually kisah ni berkisar pasal CIK COMEL!!!..bengong!.. FB punya sengal! xmo trima dah aq tuka nama...well aq tuka nama coz ade reason ... nak menyamar..tp cam x le jer... koz ade beberapa makhluk tuhan paling seksi mengsekodeng2 dan membuat kehidupan rasa agak pening...malas nak layan org2 cam ni semenanyer...tp kalo dah merenyam dan menggatal tahap cipan aq pon bengang gak...semua benda nak dikacau...haish~~ pelik2..kang delete semua xkenal..parah plak... dah tu penyamaran ejen 007 aq ni agak x berjaya koz semua data memang ade kan (bajet nak jadi penyiasat persendirian)..huahuahua...
so AQ pon give up tok menyamar...
agenda pertama senang..cik BOOLAT..nama teddy bear aq..pastu ade beberapa nama lain...dan last skali CIK COMEL... which is nama sang kucing!... dah tu bile nak tukau nama balik..dah x dapat....padan muka aq!! (ketawa jahat)

dah tu penyudahnyer..tepaksela letak gambar kawan yg tol2 howt n comel..nk letak gmbr sendiri silap2 kena baling dalam laut..huahuahauhuh...so BIBI!! aq pinjam gmbr ko sampai ble tukar arr..tq KEP C walaupun naget ngan milo~~ hahahahaa..

Orang semua sibuk nak balik~ aq xde prasaan kowt..koz aq tau bile balik nanti aq akan kembali ke satu dunia yang penuh pancaroba...dengan jadi student diet sem 3, jadi MPP lagi..asgmnt tok sah ckp...menangis2 buat..bengkak2 mata....
tp prinsip aq..terima seadanya..jgn banyak komplen..byk songeh~ lecturer bukan nak bodohkan kiter..nak buat kite ni kuat n berjaya d masa depan..we should thank them (walaupun x berapa nak terror dlm kelas) huahuaha...

pasni bergelumang balik ngan masalah studenynyer masalah asgmnt bahan2 presentation pentadbiran universiti..hahah tapi aq suke~~ pasal ni jalan yg aq pilih n aq xle hidup kalo xde mende2 ni..baru la life nampak rocks!!!

Cuti ni banyak sgt belajar dan banyak sgt main...Aq blajar tentang dunia kepimpinan negara dari ayah dan thru pembacaan...wow~~ hebat MALAYSIA ni semenanyer.... tahu pasal ekonomi negara yg macam2 pe'el ngan tahu pasal salah silah kejadian diri sendiri n lepak2 ngan kawan lama n learn something on their life! ade bakal jd loyer, doctor, duta..model..bla2.. seronok!!!

main tu men FB jer kowt....on9 24 hour lappy ni..tp bukan ade dpn laptop pown..hauhuahhaua
whateva it is..ape janji aq sebelom aq balik uma...no regret for this holiday..x blaja ker paper ker...its really come true....sikit pon x regret!! TAHNIAH RAIHANAH!

paling best dpt bersama family..
whateva it is remember..family comes first!


n renungan bersama...
org yg berjiwa besar akan melihat masalah dihadapannya adalah masalah yg kecil dan mereka yg berjiwa kecil akan melihat masalah dihadapannya AMATLAH besar

Wednesday, September 15, 2010

menyingkap tirai hari yang makin menjatuhkan penamatnya..aku kembali menyusun puzzle2 kehidupan yang dAhulunya hampir siap tapi dicalari dengan beberapa perkara yang merupakan pengalaman yang melawakkan dan memeningkan..mungkin satu cabaran dalam kehidupan...
sudah ada yang mula mengikuti perkembangan kehidupan..kenapa?? berasa tidak selamat dgn kehidupan sendiri?? atau terpegun dengan kehidupan warna warni??...mungkin pelangi lebih memihak pada diriku..... angin malam yg agak sepoi2 bahasa membuatkan aq mengerti erti sebuah kehidupan yang agak warna warni...sungguh kusenangi kehidupan ini..hahha ..

Friday, September 10, 2010

KISAH SANG AYAM


salam. bukan dek kerna syawal ayam ini menjadi korban..namun inilah cerita sang ayam..
setelah bertungkus lumus mempertahankan nyawa c ayam..akhirnya pada 10.9.2010 maka kecundang sang ayam ke bumi. Bersamaan 8 bulan kehidupannya.. kematiannya mungkin jalan yang terbaik untuk dirinya dan ayam2 lain disekelilingnya... Namun kesakitan dek pemergian ayam ini tetap dirasai jauh dilubuk hati.. Ayam perlu kau tahu sebelum pemergianmu..segala2nya telah dipertaruhkan untuk menjadikanmu ayam terbaik.. namun mungkin ini jalan yang terbaik setelah usaha yang sgt jitu dilakukan... pakaian itu menjadi saksi berakhirnya hikayat crita sang ayam.. moga pemergianmu diiringi ketenangan hati. Kerana pengorbanan besarmu meruntun jiwaku..Ayam..selamat tinggal :((((

Tuesday, September 7, 2010

:)


aku x punya kekuatan untuk berdepan dengan perkara itu..
biar masa yang menentukan hala tujunya
kerja usaha sudah yang terbaik dilakukan..
moga hasilnya juga yang terbaik..amin.

Tuesday, August 31, 2010

Aku SayAng Korang....syg sgt2...

Assalamualaikum.....
tika ini aq duduk berseorangan dalam bilik...rumah seakan senyap sunyi...bertemankan sang nyamuk yang kian menari2 menunggu waktu untuk membaham diri ini........

Dek kerana keboringan yang melampau disebabkan semua orang dah balik...aq pon on9 Fb..tp bukan ade pape pown..aq pon tdo...tapi mata xmo lelap.....aq kembali ke laptop..perlukah assgmnt dibuat??? masih xde mood nampaknyer...
Lalu aq buka blog kesayangan milikku..yang sudah 4 thn aq bertemankan blog ini..oh blog...usia mu sudah meningkat. tempat aq meluah segala keluh kesah hati ini...tika tiada siapa lagi yang aq percayai...
Namun entry kali ini bukanlah berkenaan hal yang sedih2..tp hal2 gembira..walaupun tatkala menulis entry ini setitik dua air mata berjujuran....
Aq terbaca blog Emy...entah kenapa hati aq sungguh terusik dengan blog tu...mungkinkah disebabkan bulan yang dtg bertandang??..aq x pasti... namun entrynya benar2 buat aq tersentuh...
Aq sayang sgt2 korang..syg sgt...thanx to Allah koz give the best friends dlm hidop aq..
Walaupun dah macam2 yang kiter lalui tp sampai sem 3 ni kiter mampu bersama2.. walaupun dah byk kali kiter semua bergaduh sakit hati dengan masing2...tp akhirnya kemaafan menjelma tatkala memikirkan erti sebuah persahabatan...

Sebenarnyer aq nak buat entry ni dah lama..since korang dapat anugerah dekan lagi...tp waktu tu aq bz sgt2..dengan meeting MPPs yang xsudah2, assgmnt dan masalah2 kesihatan...
Aq sgt2 berbangga dapat friend macam korang..dah la intelek semuanya...kadang2 aq rasa macam aq jer yang xberapa dalam geng kiter kan...hope korang x malu kawan dengan aq..actually aq memang sengaja xmo dtg buka puasa faskes tu..koz aq xla kuat sgt nak tgk korang naik atas pentas tu kan..bila hepa wajibkan mpp g meeting aq rasa tu peluang terbaik tok lari...sorry guys......... im still proud of you all..n xtahu macammana plak sem ni~untuk pengetahuan korang..aq xkan ade kat malaysia tym study week...im at cambodia buat bakti siswa..turun jer kat airport terus masuk final exam..which make me soooooooo scary.....
mereka dan anugerah mereka...
Tahniah lagi skali koz dapat anugerah dekan....
Diam x diam dah 3 sem kiter bersama....dari malu2 sampai x tahu malu...macam2 kiter dah lalui...tibe2 teringat perbualan aq ngan emy atas bas...
rai: Pantasnyer masa berlaluemy: haah..dah besar dahrai: ko igt x dulu..ikram nak bawa kereta pon terhenjut2
emy; skarang ade moto
rai: siap bawa g kelas g..

hahha(lebih kurang arr bunyi nyer camtu)...

cepat kan masa berlalu..masing2 dah ade kemajuan sendiri...yang emy..presiden FASKES, ika JPKP..mira sekretariat, ikram, exko kebajikan ..famox exko sukan plak.... masing2 bz..masing2 stress....bila teringat perangai sorang kadang2 rasa nak gelak...emy ni makin byk sgt scandal2 ni....satu jer pesanan adik ni oi....jgn mainkan hati perempuan yang sensitif ni..huhuhuhu andai dah jumpa yang seswai stick to her..n kdg2 ko x nampak siapa yg betol2 appreciate ko sampai dier hilang dr mata..dont let it happen...jgn pasang scandal byk2..bahaya..be a good presiden ok~wonder bila la fatah wanna talk about gerl that she like..hahhaha(macam xde perasaan tgk kadang2 dak ni..ke ko simpan rapi??????????ske tgk tulisan budak ni yang kemas jer...malu plak as a gerl.huhuhuh ....bila la c ikram nak bertunang???teringat waktu heboh kes pertunangan tu...kitorg berlima agak kebengangan sket..bila geng sendiri x kena inform..huhuh...lately pon xbyk ckp..maybe stress dengan kerja2 yang banyak dan kesihatan yang kurang memuaskan...sabar yer...Allah bagi dugaan pada hambanya yang mampu untuk menggalasnya...Eka...aq tau ko masih sedih dengan ape yang terjadi...xper...lelaki bukan sorang..hes not yours... jgn pk sgt...tp jgn tutup pintu hati andai satu hari ada insan yang mengetuknya...skarang ni fokus jer study... u will find someone that you deserve one day....

mira..hmmmm....terror bijak.. n bising...rindu gak kat dier ni..uma dah sunyi mira!....ko pon same mira...aq tau ko memang determine kalo buat paper...hope kekal macam tu...tolong2 arr kitorg ni erk...jaga kesihtan tu...jangan asik pening kepala jer...nanti eka yang susah...

hahah..tipu la kalo aq ckp xpernah sakit hati ngan korang kan...macam tu gak ngan korang....macam la x penah sakit hati ngan aq...tp itu asam garam kehidupan.. pada akhirnya kita masing lagi menggenggam erat tali persahabatan... syg korang..
Aku nak ucapkan selamat menyambut hari raya aidilfitri...maaf andai terkasar bahasa terguris hari termakan terminum terambik teraniaya...sorry...o-o k... maaf zahir batin~~.pliz dont chang tooooooo much during holiday! jgn gemok!!!
famox n kepc

rai n famoxz.....


eka..mira..emy..


ikram..wat muka comel minum air..

Thursday, August 12, 2010

Keberkatan

assalamualaikum readers n myblog...
kali ni aq datang dengan mood yang agak berbeza...
sunyi pagi sahur ni mendamaikan hati....
baru telan kurma sebijik. keropok super ring sket n milo segelas..
huhuh...sedehnyer kehidupan mahasiswa ni...
huhuhuhu

tetibe terbayang agenda kat uma time2 puasa...
sahur???
umi jarang nak bgnkan kitorg adik beradik tok tolong siapkan sahur..koz umi tahu tahap kemalasan anak2 dier yg terkebil2 blur diawal pagi....
oleh itu, umi dengan sepantas kilat bangun tok siapkan sahur..
bile umi dah siap...umi gerak sorang2 bangun....

kitorg liat nak bangun...
tapi bile dengar suare ayah...semua yang xmo bangun tros bangun dengan pantasnyer..
takut ayah marah~ koz ayah memang garang~

yang paling best..sahur makan nasi macam2 lauk...sedap2..
walaupon ringkas dan padat!
n paling best part is org lain semua dapat air milo... aq dapat susu...
koz aq memang hantu susu dari dulu
(dah nampak kan kesan dier sekarang~~) huhuh

lepas sahur..
kaklong akan pergi basuh pinggan..aq lap2 meja...angkat pinggan kat meja...sapu sampah( kalo rajin)
lepas tu..kitorg adik beradik landing depan tv....usha2 pe cerita best2....
kalo xde kitorg g luar tgk bruj...macam2 ade...
tapi yang paling common bruj pari...
rindunyer...

then umi soh siap cepat!
ayah nak solat subuh berjemaah...
kitorg pon g la dengan penuh kemalasan....
sembahyang jemaah~
huhu
baca doa terlentok2..
hahha..lawak~

pastu kitorg bantai tido...ayah g mengaji~ bagus nyer anak...huahuahua

wargh~~ rindunyer suasanan uma...

buka puasa kalo x penuh meja memang xsah!
ayah ske tgk anak2 dier makan.
kat sini nak makan pon xde selera...

hari first pose buka pose ngan kurma n roti butterscoth( cilok experiment GI punyer roti) 2 keping n air milo. hari kedua..kueh teow basah n milo...

uhuhuhuh...

slamat menyambut ramadhan semua~~~moga pahala digandakan dengan amalan yang baik~~
ALLAHUAKHBAR!