Followers

Saturday, December 24, 2011

Friday, December 23, 2011

Untuk Bunga2 yang Mekar di MAIDAM

Assalamualaikum sahabat2....

Sejak akhir2 ini saya melihat ramai adik2 perempuan saya yang tinggal di tempat tinggal kesayangan kita ni makin selesa dengan hanya berpakaian T-shirt untuk keluar. Jika dulu tidak pernah terlihat perkara sebegini kat sini. Cuma sejak akhir-akhir ini...entah mengapa..

Mungkin akak bukan insan yang terbaik untuk memberikan teguran, kerana diri sendiri pun banyak khilafnya.. tapi sebagai kakak pada adik, sebagai pemimpin pada rakan2 lain ..teguran ini ikhlas untuk semua.. juga untuk diri ini yang sentiasa sering tersilap dan leka...(^_^)

Jom sy seru sahabat2 adik2 kawan2, semasa keberadaan kita disini, di dalam suasana seperti ini.. kita pelajari untuk menjadi muslimah, biar siapa pun kita, apa pun tanggapan manusia lain pada kita, kita mampu berubah.. bukan untuk orang lain, tetapi untuk diri kita sendiri dan mendapat keberkatan Allah..

Saling tegur menegur antara sesama muslim itu tuntutan. Tetapi tegurlah dengan cara paling berhemah agar tiada hati2 yang terguris dek kerana teguran yang diberikan.. sy juga terbuka dlm apa jua teguran dr sahabat2 lain tentang diri yang sering alpa ni k..

Lots of LOVE,
Raihanah Rozaimi
Penghuni Kolej Kediaman MAIDAM.

[ X sayang x tegur, koz syg SANGAT2 terpanggil untuk tegur ]

Monday, December 12, 2011

Andai Cinta Itu Hadir Satu Hari Nanti Ku Impikan Puitis Kata Dari Mu Jauh disudut Hati

puisi cinta yg datang dari hati....

(dr zahiril adzim kepada isteri tercinta)

Aku pasti punya masalah
Tiap kali ingin me...nulis puisi buatmu.
Entah kenapa, kuasa cintamu lebih hebat
Dari kata-kata yang akan terkeluarkan.
Saat itu langsung aku setuju yang dirimu satu.
Dan hari ini kau menjadi isteriku.

Ampunkan aku kalau aku pernah berkasar,
Ampunkan aku kalau aku pernah mengherdik,
Ampunkan aku kalau aku pernah menjerit,
Ampunkan aku kalau aku pernah terpekik, melolong,
Isteriku, percayalah sebabnya ialah kasih dan cinta.

Akan ku jaga kau seperti ku jaga diriku sendiri,
Memang hidup itu tidak pernah ada jaminan keselamatan,
Bahaya, ancaman di mana-mana
Tapi selagi kau dalam dakapanku,
Aku berjanji akan menjagamu
Setiap saat dan waktu,
Setiap siang dan malam,
Setiap guruh dan hujan,
Setiap panas dan terik,
Setiap nafasku.

Aku sering menadah telapak tangan,
Dan memohon pada Tuhan,
Agar kau, bukan sahaja kau menjadi isteriku,
Tetapi menjadi isteri yang disayangi Allah Ta’ala

Isteriku.
Selamat datang ke hidupku,
Selamat menjadi isteriku.
Selamat menjadi ibu pada anak-anakku kelak.
Selamat menjadi menantu ibu bapaku.
Selamat menjadi adik dan kakak pada adik-beradikku.
Selamat menjadi keluargaku.
Selamat menjadi pelengkap hidupku.
Selamat menjadi separuh dari aku.

Pengalaman semalam membuatkan aku akan menyimpan seluruh rasa cinta ku ini demi Islam..dan kecintaanku pada dirimu moga atas landasan ISLAM..

Wednesday, November 30, 2011

Jangan Banyak Bicara


Jangan banyak bicara jika satu masa dulu kau pernah di berikan kuasa..
Namun apa yang telah engkau lakukan?
Apa pengorbanan yang telah kau curahkan?
Apa perubahan yang telah engkau bawakan?

Jangan banyak bicara jika dulu kau pernah diberikan kuasa.
Namun kini kau lebih menghentam dari membangkitkan semangat.
xperlu omong kosong manusia..
kau juga pernah berada diatas..
hanya kata-kata sombongmu berlegar2 dalam ruang kepala

Jangan banyak bicara kerna kau pernah berkuasa.
namun kuasa yang diberikan kau xgunakan dengan sempurna
kekuatan yang kau adakau salah guna

lihat dirimu..
apa yang kau ada??
hinggakan mereka membuang setelah menaikkan..

Jangan banyak bicara kerna kau pernah memegang takhta.
Namun sejauh mana kau gunakan untuk mendidik anak bangsa?
sejauh mana kau gunakan kuasa untuk memperjuang kekuatan nusa..

Jangan banyak bicara kerna kau pernah berkuasa
namun apayang kau lakukan hanya menyalahkan dan menuding jari.
pernah kau sediakan tapak untuk berpijak?

Jangan banyak bicara kerna kau pernah berkuasa

Tuesday, November 8, 2011

GOmeinosAi

Hmm

Termasuk hari raya dah beberapa hari stay kat kampus gongbadak ni.. bukan xmo balik cuma banyak kerja yang perlu diselesaikan.. dan akhirnya beberapa benda yang dilakukan ketika bosan ialah memasak masakan bujang
masak tomyam ngan telur masak ikut ske hati.. tp diorg ckp sedap.. ke ambek hati jer??? hahha ni la beza masak dengan penuh kasih sayang ngan x... haha..rasa kesedapan dan kasih sayang tu dalam makanan..huhuhu.... ape2 no regret x balik..hampir semua kerja siap.. dan malam ni..satu lagi pengorbanan! assgmnt pharmaco! yeh! lets do it...luse g johor! we~~

Saturday, October 15, 2011

Setelah Sekian Lama (^_^)

Assalamualaikum wbt.
Setelah berkurun-kurun menyepi tanpa update yang datang dari hati.. kini insan ini kembali menulis untuk kepuasan diri sendiri..hahah

Ok..walaupun dah hampir sebulan setengah kelas bermula, selamat datang sem 5!! bakal menjadi dietitian dalam beberapa bulan lagi... hehhe

sem ni agak mencabar..(bukan tiap2 sem ke mencabar??)... haha...tp xper..make it simple.. i can cope with that (^_^)

Ok.. lets start dengan subjek2 yang sgt interesting tok sem ni ...

First skali is my favourite subject..MASAK!!
dalam kelas penyediaan masakan ni..macam benda yang perlu dimasak. dari sesimple2 bahan ke main course...but semuanya best!

second subject is farmakologi.. subject ni best semenanyer ..tp disebabkan 3 jam berderet2 kena dgr lecturer..kadang2 fokus pown hilang... tp xpe..best semenanyer..weee

next? metodologi penyelidikan.. hmm...subjek ni nak ckp camne erk?? slalu main msg jer dlm kelas sir ni.. ada 2 sir..satu kuat main politik...satu ske ckp pasal family..tanpa abaikan subject yang diorg ajar la koz sometimes related...so far im quite happy with this subject.. mencabar thn iq...

another favourite subject to go... psychology!!
benda ni sgt best koz kiter main dengan development of human.. sgt best <3

lg?? biostat? currently subjek paling susah for me koz im not good at math..arghhh.. but so far ok lah..koz practise make perfect..so we better do a lot of exercise...

hmm immunology?? like..tp same cam pharmocology..klas deret 3 jam..n banyak men msg.. tp of koz subjek ni best koz cover tiap2 minggu koz ade test..miahahuahuah.... tu la best.. nanti nak exam xpayah kelam kabut nak study.

paling last tennis..hmmm...nama ke bapak coach tennis.. anak?? hahah... xperla..rindu zaman2 kegemilangan tennis dulu n wakil maktab dalam pertandingan tennis... the thing is lama x berlatih dah makin lost skil.. its ok..we gonna polish it back!!!


OVERALL im happy for this sem.. k seperti biasa.. dalam kesibukan mengerjakan benda2 lain.. grouping mestilah dr member2 yang boleh memahami kegilaan diri ini. alhamdulilah until start dr beberapa sem lepas dah dpt member yg sgt2 memahami.. thanx GOD!

Saturday, September 17, 2011

You broke my heart

you let my heart turn into pieces.. i try to be patient as far as i can.. i hope all of this this will turn to the end. i noe its not easy..but soon or later.. just let the time decide...

Sunday, September 4, 2011

Saturday, August 27, 2011

Raya nak dekat (^_^)

Assalamualaikum dan salam sejahtera (^_^)

Dah Terlalu lama rasanya saye membiarkan blog ini terus bersawang tanpa penulisan yang boleh dikongsikan bersama. Mungkin terlalu sibuk dengan hal2 dunia hingga terlupa hal2 lain.. Terima Kasih yang x Terhingga Pada erTi sebuah Percutian yang amat-amat bermakna.

Disebabkan terlalu lama tidak menulis, maka isi-isi dan idea yang bernas untuk coretan pada kalian nampaknya kurang memberi impak besar tatkala ini. Mungkin penulisan pon dan agak huduh sehuduh tulisan tangan yang dan x buat "assignment" 4 bulan.. ehehhe =P

Ok. Straight To The POINT..

Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir dan Batin terutamanya buat

1) Seluruh Ahli Keluarga
2) Kawan2 kat Tadika Kent Tuaran Sabah 1995/1996 dan guru2
3)Kawan2 Sekolah Pekan Tuaran/SUIS 1997-2002 dan guru2
4) Kawan2 Saint John Tuaran Sabah 2003-2005 dan guru2
5) Kawan2 MRSM Kota Kinabalu 2006-2007 dan guru2
6) Kawan2 Matrik Labuan 2008-2009 dan pensyarah2
7) Kawan2 Dietetik KHASNYA dan UniSZA AmNYA dan pensyarah2
8) Majlis Perwakilan PelAjar Sesi 2009/2010
9) Majlis Perwakilan Pelajar Sesi 2010/2011
10) Rakan2 program, rakan2 FB. twitter dan seluruh UMAT MANUSIA yang mengenali insan kerdil yang bernama NUR RAIHANAH BINTI MOHD ROZAIMI.

Alhamdulillah Ramadhan kali ini sangat2 berharga kerana ramadhan kali ini banyak mengajar erti kesabaran dan kepayahan dan hidup. Namun setiap kepayahan dan kesusahan itulah yang akan membentuk diri kita ke arah yang lebih baik.

Firman Allah SWT dalam surah al-Fajr, ayat 27-30 yang bermaksud: “Wahai orang yang mempunyai jiwa yang sentiasa tenang tetap dengan kepercayaan dan bawaan baiknya. Kembalilah kepada Tuhanmu dengan keadaan engkau berpuas hati (dengan segala nikmat yang diberikan) lagi diredai (di sisi Tuhanmu). Serta masuklah engkau dalam kumpulan hamba-hambaku yang berbahagia. Dan masuklah ke dalam Syurgaku.” Jika hati dan pemikiran kita sentiasa bersandarkan kepada sifat tawaduk, yakin dan syukur kepada Allah SWT, maka diri kita akan diberikan petunjuk dan hidayah-Nya dalam menangani segala tekanan tersebut.

Ramadhan yang lepas disambut bersama-sama sahabat seperjuangan di UniSZA, rakan2 MPP seluruh IPT dan keluarga yang tercinta. Pengalaman paling pahit pada ramadhan yang lepas ialah kes "jatuh longkang" sebanyak 2 kali berturut2 dalam gap 5 hari. SEDIH!.. Hari pertama puasa, disebabkan terlalu excited berjumpa "roomate" masa sem 1..berborak hingga xternampak lubang ditepi longkang..makanya terperosok kedalam lubang tersebut =(... Moralnya?. pandang ke depan bila berjalan. Darah mengalir dikaki membuatkan hidup ni bersyukur mempunya kedua-dua belah kaki yang sihat selama ini. Selang 5 hari selepas itu, sewaktu hendak membantu sukarelawan masjid menyediakan makanan berbuka puasa.. baru teringat sesungguhnya solat asarku masih belum ditunaikan.. sambil berjalan ke arah masjid sambil berfikir2 soal meeting yang baru lepas..BOK~~~~~~~~ tersadung di longkang!!..argh! longkang lagi...dan yang terjatuh dahulu adalah PIPI!! waktu tu hanya Allah je tahu betapa peritnya kepala lebih2 lagi pipi. Terima kasih buat rakan2 kerana membantu "Tuam" ice.. saye pown xsangka akan meraung sebegitu kuat ...MALU =/..

Hmm..Raya Kali ini dengan berumur 21 thn...rase dah tue pule (^_^)

Thursday, August 4, 2011

Really mean to me =)

Lyrics to Count On Me :

If you ever find yourself stuck in the middle of the sea,
I'll sail the world to find you
If you ever find yourself lost in the dark and you can't see,
I'll be the light to guide you

Find out what we're made of
What we are called to help our friends in need

You can count on me like 1 2 3
I'll be there
And I know when I need it I can count on you like 4 3 2
And you'll be there
Cause that's what friends are supposed to do, oh yeah
Wooooh, Wooooh,Yeah,Yeah

If you toss and you turn and you just can't fall asleep
I'll sing a song beside you
And if you ever forget how much you really mean to me
Everyday I will remind you
Ooohhh

Find out what we're made of
What we are called to help our friends in need

You can count on me like 1 2 3
I'll be there
And I know when I need it I can count on you like 4 3 2
And you'll be there
Cause that's what friends are supposed to do, oh yeah
Wooooh, Wooooh,Yeah,Yeah

You'll always have my shoulder when you cry
I'll never let go
Never say goodbye
You know
You can count on me like 1 2 3
I'll be there
And I know when I need it I can count on you like 4 3 2
And you'll be there
Cause that's what frïends are supposed to do, oh yeah
Wooooh, Wooooh,Yeah,Yeah

You can count on me cause I can count on you

Thanx Isa Yusof for this Song... YOU ARE MY BESTFRIEND!

Monday, July 11, 2011

Blog yang bersawang.

cinta baru.famili baru

salam. jari jemari chubby ini berniat menari2 pada huruf2 di lappy ini..masih berada di universiti tercinta. hmm.. gelaran kononnya "FIRST LADY UNISZA"membuatkan bahu ini digalas seribu satu tanggungjawab..Alhamdulillah perjuangan menegakkan hak mahasiswa diteruskan hari demi hari. Jangan pernah mati dalam perjuangan. Tidak semestinya perjuangan itu memerlukan pertumpahan darah. Ayat yang aq ske gunakan untuk semua rakan seorganisasi. Masing2 dah besar, sudah tahu menilai yang baik dan buruk. Andai nasihat sudah diberi, terpulang untuk mengamalkannya atau membuang jauh nasihat itu..

p/s: sekadar mengupdate blog yang dah bersawang.

Monday, June 13, 2011

Dari Meja Raihanah Rozaimi

Assalamualaikum wbt.


Salam perpaduan mahasiswa/i UniSZA, salam kesejagatan, salam sayang pada semua. Alhamdulillah, pada hari ini saya mempunyai kelapangan untuk mencoretkan sesuatu yang hampir dua bulan perancangannya untuk dipersembahkan pada semua. Untuk pengetahuan mahasiswa/i semua, MPP UniSZA giat melakukan tugas-tugas ke arah kebajikan mahasiswa/i selain cuba menaikkan nama universiti diperingkat malaysia dan insyaAllah antarabangsa. Beberapa isu-isu kebajikan yang “panas” sejak beberapa minggu yang lalu; antaranya isu air, elektrik, isu merit, dan terbaru kebanyakan mahasiswa/i tidak dapat duduk didalam kampus dan terpaksa duduk diluar kampus disebabkan kapasiti mahasiswa UniSZA menjangkau enam ribu lebih. Dari pihak MPP, kami juga berpendapat sistem merit yang diperkenalkan tidak diperincikan dari pihak pengurusan. Kekalutan berlaku apabila merit perlu diisi pada “musim peperiksaan” dan perlu mengambil tandatangan pegawai-pegawai tertentu untuk mengesahkan merit. Dari pihak mahasiswa/i yang cakna, mereka pantas melakukan tugasan tersebut dan mereka yang leka terus mengabaikan tanggungjawab individu sendiri. Walaupun begitu, pada pandangan saya kesalahan tersebut tidak harus diletakkan seratus peratus pada mahasiswa/i UniSZA kerana proses pemberitahuan dan pengaplikasian tidak selaras. Kriteria merit dan cara “pointer” merit diperoleh juga tidak diperincikan .MPP menerima impak besar, apabila mahasiswa/i yang tidak mendapat tempat di asrama sedikit sebanyak mengecam kredibiliti MPP. Lantaran itu, kami di pihak MPP terus menyuarakan suara mahasiswa ke peringkat “atasan” untuk mencari jalan penyelesaian berhubung isu ini. Antara solusi yang kami peroleh ialah memberitahu kepada pihak mahasiswa/i untuk menulis surat rayuan permohonan asrama. Alhamdulillah beberapa surat rayuan telah diproses dan diberikan bilik penginapan di asrama. Baki selebihnya akan diproses selepas kemasukan diploma(bagi diploma) dan ijazah( bagi ijazah). Kegusaran dipihak MPP timbul pada mahasiswa/i diploma. Hal ini kerana keputusan penginapan asrama terlalu hampir dengan kemasukan mahasiswa/i diploma. Bagi mereka yang tidak mendapat tempat di asrama, bukan satu proses yang mudah untuk mencari tempat tinggal diluar dalam masa terdekat dan pihak pengurusan unisza sendiri tidak memberikan lokasi-lokasi spesifik untuk mahasiswa/i menyewa. Setidak-tidaknya mahasiswa/i ijazah masih mempunyai masa yang lama untuk merancang penempatan mereka. Justeru, kami ajukan perkara ini pada pihak atasan dan memohon pihak asrama menyediakan tempat sementara bagi mahasiswa/i ini. Dari segi dasarnya mereka bersetuju, namun tiada hebahan yang dilakukan. Justeru kami memohon pada mahasiswa/i yang mempunyai masalah terus berhubung pada pihak asrama.


Isu pokok mengapa saya mencuri sedikit masa mencoretkan sesuatu di “blog” MPP ini ialah kegusaran melihat budaya mahasiswi UniSZA hari ini. Sudah beberapa universiti kami lawati dan sempat bertukar pandangan dengan beberapa orang MPP dari universiti yang berlainan. Universiti Sultan Zainal Abidin terkenal dengan identiti “KUSZA”. Hal ini bukan bermaksud kita perlu pelihara seratus peratus identiti itu, kerana kita kini ialah UniSZA. Namun, perkara asas dan tapak yang perlu dipelihara ialah pergaulan bebas didalam universiti ini. Sejak kebelakangan ini, mahasiswi UniSZA sudak berani duduk dihadapan blok dengan berseluar pendek dan tidak bertudung. Dan baru semalam saya terserempak dengan siswi yang yang memakai selendang tidak berpin ke cafe. Memang tidak tertakluk dalam peraturan universiti sultan zainal abidin pelajar wajib untuk memakai tudung, tetapi budaya baik ini telah lama bersemadi di nadi mahasiswa/i UniSZA. Kenapa kita perlu menolak perkara yang baik?. Mungkin ada yang mengatakan kenapa perlu hipokrit dengan diri sendiri? Aku memang “freehair”, kalau kejap pakai kejap buka sama je berdosa.Dosa aku, aku yang tanggung, bukan kau!... itu antara dialog lazim yang diperkatakan oleh siswi pada masa kini. Namun sebagai seorang yang telah diberikan amanah untuk menjaga perihal siswi, saya merasakan tanggungjawab untuk menegur siswi-siswi dan anda juga boleh menegur saya jika saya melakukan kesalahan kerana kita bukanlah manusia sempurna. Saya juga beberapa kali ditegur, namun saya positifkan minda kerana mereka menegur untuk membuktikan betapa sayangnya mereka pada kaum sejenis. Tidak salah kita merubah diri kita ke arah kebaikan walaupun perkara itu amat berat untuk dilaksanakan. Kemasukan anda ke UniSZA ini merupakan antara hidayah yang diberikan oleh Allah untuk menjadi insan yang lebih baik. Suka saya kongsikan sedikit cerita mengenai pengalaman pertama berada di UniSZA. UniSZA bukan pilihan pertama hampir kebanyakan mahasiswa/i begitu juga saya, namun setibanya saya disini, saya dapat rasakan satu aura ketenangan dan suasana islam yang tersebar luas. Situasi dengan kampung halaman di Sabah banyak bezanya jika dibandingkan disini. Sedikit sebanyak UniSZA mengubah diri saya kearah yang lebih baik walaupun hanya sedikit perubahan. Dahulu saya masih dapat melihat kakak “senior” menegur cara pemakaian siswi; ketat, berlengan pendek, dan tidak memakai tudung. Tetapi sejak akhir-akhir ini budaya itu agak kurang, lebih-lebih lagi dengan pengasingan akademik diploma dan ijazah. Harapan yang menggunung dari saya agar budaya tegur menegur ini dapat dihidupkan semula. Jujur saya katakan, saya bukanlah insan yang paling berhak untuk menegur dalam hal ini, tetapi atas dasar tanggungjawab sesama islam dan ingin mengekalkan sesuatu yang boleh merubah mahasiswi menjadi insan yang lebih baik saya tampil mencoretkan sesuatu didalam “blog” ini. Memang bukan mudah tetapi bukan mustahil. Pada pemimpin-pemimpin lain juga, saya mengharapkan sedikit sebanyak kita dapat merubah diri kita kerana kita cermin pada rakyat dan masyarakat. Jika buruk contoh, maka buruklah pengikutnya.


InsyaAllah, sedikit masa lagi saya akan membuat perjumpaan dengan wakil-wakil siswi fakulti untuk membincangkan hala tuju siswi UniSZA dan sebarang kebajikan mahasiswi yang perlu diangkat dan diketengahkan pada pihak pengurusan. Ketika saya menjawat jawatan MPP pada sesi lepas 2009/2010, MPP ketika itu memperjuangkan baju orientasi dan baju koko berlengan panjang. Alhamdulillah, berkat kesungguhan para pemimpin UniSZA dari Fakulti Kontemporari Islam dan sahabat seperjuangan MPP lepas, saudari Sharifah Nurul Ikhlas Syed Husin..akhirnya baju orientasi kali ini berlengan panjang. Sedikit sebanyak kita menyedari jika kita bersatu suara kita akan didengari oleh pihak pentadbiran. Lantaran itu, keharmonian suasana “islamic” yang tenang ini amat diharap dapat dikekalkan selama yang boleh. Persekitaran yang kondusif dan memberansangkan akan menjamin proses pembelajaran yang berkesan dan efektif. Akhir kata dari saya semoga mahasiswi UniSZA peka dengan masalah sosial yang meruncing dalam kalangan kita dan mahasiswa terus menjaga martabat dan kehormatan siswi.


Untuk perkembangan MPP seterusnya, exco-exco saya akan terus melaporkan perkembangan dari segi kebajikan dan aktiviti kami untuk tatapan mahasiswa semua. Nantikan post seterusnya.

“Mahasiswa Pemangkin Inspirasi Bersama”

Nur Raihanah Binti Mohd Rozaimi
Timbalan Presiden ll
MPP UniSZA.

Tuesday, May 17, 2011

at lcct

CURRENTLY AT LCCT WAITING FOR FLIGHT TO SINGAPORE... WEEEEHOOO.. PERSONAL MISSION WILL START HERE... I WILL SHARE MY EXPERIENCE AT THIS LION CITY.. BYE2 MALAYSIA FOR A WHILE

Sunday, May 15, 2011

Hati

Nikmat apabila hati ini bersih, tidak dimiliki oleh insan yang tidak halal memilikinya
Jiwa ini berikan sepenuhnya kepada yang MAHA ESA....
teguh bak batu2 lautan yang masih disitu biar apa pun yang berlaku...
=)

Friday, May 13, 2011

Mode: Xpercaya!!!!



ok..assalamualaikum*sepak muka sendiri*..

ape yang xpercy sgt?? argh!! memang xpercaya..

tgh duduk2 usha2 fb..koz pemalas nak gerak, g mandi..
suddenly............

i ternampak satu profile.. "married to".........
arghhhhhhhhhhhhh..giler x percaya!!!

xdela betol2 married..but they couple??? on earth xpercaya!!
we've been in one school... satu SEKOLAH RENDAH KOWT!!

and they sampai sekolah menengah la..

but ...dah la the GUY i slalu sakat koz xleh pronounce "R"..hahhah

argh!!*lempang2 pipi yang gemok lagi*

patotla something fishy jer..tgk diorg reply2 msg kat fb...huh!
its ok la!... i hope u guys sampai kawen :)) weeeeeeeeeeeeeehooooooo




didie irwandie & idayu abd hamid..

p/s: mendapat undangan perkahwinan yang tidak putus2..erkk..ramainye org kawen... kakak saye bile?? muhauahuah

hari yang indah...

xsampai seminit lalu..msg masuk...
Kul 3 pagi akan ke kelantan.. pergi meminang...

p/s: erk?? nak kawen?? as long as you happy

Terkurung.. mengurungkan diri...tapi bukan menyepi...
sedar dari tidurku..lantas tangan ini membuka "facebook" melihat apa yang sepatutnya dilihat.. nothing special..tutup balik...

Jadual hari ini simple:

1) Khatam Kembar Siang The Movie
2) 3 episod JUVANA
3) setengah episod LU PIKIR LA SENDIRI THE MOVIE
4) sedang menghabiskan witch yoo hee...

Satu benda yang BARU sedar..jadual bulan MEI sgt padat!!

bermula dari;

7 mei : habis exam..
8 mei- 10 mei : Dinner fakulti dan kursus pengendalian organisasi
11 mei-12 mei: Masuk pejabat menguruskan siswa/i sabah yang terlepas flight.. berhadapan dengan pihak pengurusan uni yang tidak mahu mengambil tanggungjawab diatas kesilapan... dan terus berjumpa pihak yang lebih "ATAS" untuk memperjuang hak mahasiswa/i. Alhamdulillah.. dapat menemui jalan penyelesaian.

15 mei: meeting dengan pihak pengurusan universiti untuk minggu mesra siswa (diploma)
16 mei-17 mei: Berada di KL "meet up friend from SABAH"
18 mei: bercuti di singapura
19 mei-22 mei: PARLIMEN MAHASISWA IPTA di USM penang
23 mei-25 mei: persiapan MMS
25 mei: LAWATAN kunjung hormat MPP UniSZA-MPP UMT
26 mei: persiapan MMS
27-29 mei: HIMPUNAN BELIA SATU JUTA di PUTRAJAYA
30mei-1 Jun: Persiapan MMS
1-3 Jun: MEETING MAJLIS PERUNDINGAN PELAJAR KEBANGSAAN BERSAMA TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA
4-6 Jun: persiapan terakhir MMS
6-11 Jun: MMS berlangsung......

pastu??? ade lagi kerja2 menanti... tp exact work belom tahu lagi...

p/s: kepada diri sendiri..sile kuatkan semangat..kerana ini jalan hidup yang kau ambek!!

p/s 2: dok layan2 movie...report MPP tok sebarkan kat student xsiap lg, surat penghargaan perlantikan pegawai baru UniSZA xde lagi... siapkan cepat..nanti ISA kol tanye dah siap ker?? OPS!! xnak angkat fon slagi xsiap..hahahaha

Thursday, May 12, 2011

Otak hanyalah aktiviti-aktiviti bio-elektrik yang melibatkan sekumpulan saraf yang dipertanggungjawabkan untuk melakukan tugas-tugas tertentu bagi membolehkan ia berfungsi dengan sempurna.

Setiap hari 14 juta saraf yang membentuk otak ini berinteraksi dengan 16 juta saraf tubuh yang lain.

Semua aktiviti yang kita lakukan dan kefahaman atau ilmu yang kita peroleh adalah natijah daripada aliran interaksi bio-elektrik yang tidak terbatas.

Oleh itu, apabila seorang itu berzikir dengan mengulangi kalimat-kalimat Allah, seperti Subhanallah, beberapa kawasan otak yang terlibat menjadi aktif.

Ini menyebabkan berlakunya satu aliran bio-elektrik di kawasan-kawasan saraf otak tersebut.

Apabila zikir disebut berulang-ulang kali, aktiviti saraf ini menjadi bertambah aktif dan turut menambah tenaga bio-elektrik.

Lama-kelamaan kumpulan saraf yang sangat aktif ini mempengaruhi kumpulan saraf yang lain untuk turut sama aktif.

Dengan itu, otak menjadi aktif secara keseluruhan.

Otak mula memahami perkara baru, melihat dari sudut perspektif berbeza dan semakin kreatif dan kritis, sedang sebelum berzikir otak tidak begini.

Otak yang segar dan cergas secara tidak langsung mempengaruhi hati untuk melakukan kebaikan dan menerima kebenaran.

Hasil kajian makmal yang dilakukan terhadap subjek ini dimuatkan dalam majalah Scientific American, keluaran Disember 1993.

Satu kajian yang dilakukan di Universiti Washington dan ujian ini dilakukan melalui ujian imbasan PET yang mengukur kadar aktiviti otak manusia secara tidak sedar.

Dalam kajian ini, sukarelawan diberikan satu senarai perkataan benda.

Mereka dikehendaki membaca setiap perkataan tersebut satu persatu dan mengaitkan perkataan-perkataan dengan kata kerja yang berkaitan.

Apabila sukarelawan melakukan tugas mereka, beberapa bahagian berbeza otak mempamerkan peningkatan aktiviti saraf, termasuk di bahagian depan otak dan korteks.

Menariknya, apabila sukarelawan ini mengulangi senarai perkataan yang sama berulang-ulang kali, aktiviti saraf otak merebak pada kawasan lain dan mengaktifkan kawasan saraf lain.

Apabila senarai perkataan baru diberikan kepada mereka, aktiviti saraf kembali meningkat di kawasan pertama.

Ini sekali gus membuktikan secara saintifik bahawa perkataan yang diulang-ulang seperti perbuatan berzikir, terbukti meningkatkan kecergasan otak dan menambah kemampuannya.

Oleh itu, saudara-saudaraku se-Islam, ketika saintis Barat baru menemui mukjizat ini, kita umat terpilih ini telah lama mengamalkannya dan menerima manfaatnya.

Malang bagi mereka yang masih memandang enteng kepentingan berzikir dan mengabaikannya.

Layan Emo...

10.12 malam...
tunggu cik amal hantar cerita mihrab cinta... xsampai2.. grrr.. main FB..bosan!..tgk blog..malas nak bace...tgk utube...xde mende best... buat laporan kunjung hormat MPP ke PTJ2 untuk student... penat..dah 4 page dah..nak muntah2 menaip..macam assgmnt plak..

bile dok sorang2 mula la nak layan emo.. emo2 cinta2 bengong.... aq cinta dia?? argh! x..rasenyer dah x...cuma kadang2 bila rasa kosong mula la rasa jiwa2... cit... rindu?? mungkin... tp bila msg masuk secara tiba2 dan orang itu adalah orang itu..feels like speechless..hambar boring...dah xrasa happening...tawar...dah xmanis macam dulu...nak borak pown rase x seronok... so??? abaikan...biar msg x berjawap....

jahat?? aq memang jahat pown..baru tahu ker?? muahuahuahu...... sekarang ni yang paling penting study MPP dan kawan2 baik... hati dah menjadi trauma..bosan..boring dengan relationship!.. next... today approach again by insan2 berdekatan.. hmm...hati saye tawar...xpayah tanye...hehhe.....

dah la nak guling2 atas katil

Tuesday, May 3, 2011

Message :)

Lately ni hp asik berbunyi dengan riang gembira...almaklumlah...YB cabok... nak dekat2 cuti ni memang macam ni.. macam2 masalah s2dent yang harus disettlekan.. tp..tu bukan main point..

Main point nye ialah saye sangat2 sakit hati kalau message tidak dibalas tanpa alasan yg kukuh.. huhu.,..ingt nak bg msg tu senang2 tanpa reason?? maybe ade yg bagi alasan xde kedit, bz , hp rosak bla2... tp kalau msg tu dah dihantar 2-3 kali..ertinya msg tu sgt2 penting...perlukan pemerhatian segera..

kalau ye pon..bz.. just text sy bz,nanti akan follow up balik.at least ade PERKEMBANGAN komunikasi di situ..ini x..buat aq tertanya2... ternanti..durian xruntuh2..kalau durian xpe gak!..cedap... ha lagi satu kalau manusia2 ni x balas msg..rase risau tu dah menggunung tahap cipan...anything happen to him/her??....dier sihat or sakit?? grr...tolong la kawan2..miss raihanah ni ade syndrome sangat2 susah hati terhadap kawan2 yg dier cayang if buat hal..grr...exam2 ni..xyah nk tmbah kusut pala ade ....

till then....OPS!!!

lupe... bgn pagi dgn penuh rase gembira koz dapat msg dari member lama kat matrik...setelah dimsg berkali2..eh! ko idop rupenyer...tenang sket hati ni...plus2 cihat!..bagos~~ dah2 nak buka note pemakanan kesihatan lak! :)

Monday, May 2, 2011

'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten.



Assalamualaikum...*tarik nafas dalam2*
Dah lama x post entry kat blog...agak2 dalam 6 minggu dari tarikh update publish blog yang lalu :) Phew....apa khabar?? hehe..hope anda semua sihat...sesihat saye juge... :)

The purpose of this entry is dah terSTATE kat title tu.. "OHANA"..
lately i was soo buzy doing a lot of thing..but i still manage to give a space for my self to on9 everyday :)..actually xpernah off pon internet here..but lately damn lembab!...so xsemestinya nampak on9 ade depan meja k :)

tu baru mukadimah.. *picit jerawat kat pipi yang baru nak timbut* grr...

Bile kite bercakap tentang family, mesti dah ramai yang terbayang ayah, umi, kakak , adik-adik kat kampung halanman kan?? hmm..sabar2..pada mereka yang masih bersisa-sisa paper exam tu..kawal kerinduan anda..focus pada paper..sesungguhnya our family hantar kita kat sini for us to study right?? so sabar...

Bila kita lihat muda mudi sekarang yang macam2 pe'elnya.. saye terbayang..is it the way ibu bapa dier ajar dier???.. hm.. tapi cannot simply buat conclusion like that, because sometimes peers juga memainkan peranan penting mempengaruhi perwatakan seseorang tu.. TAPI sejauh masa pon rakan2 pengaruhi untuk buat sesuatu perkara.. AKAR pada individu itu ialah KELUARGA... macammana seseorang itu diasuh dari sebesar dukungan tangan hingga sebelum dilepaskan ke sekolah2 berdekatan .. :)

Jika asuhan itu baik..insyaAllah sejahat dan sejauh mana pon perangai individu itu berubah..saye yakin dan pasti dia akan kembali:). . Mungkin kita ramai kenalan, tapi xakan ada seorang pon kenalan tu yang betul2 tahu siapa anda..ape perangai baik dan HODOH anda..selain dari family... try deny???.. up to you.. but this is the fact!. So bila kita ada masalah, walaupon kite cerita gile2 ngan member, akan sampai satu tahap... member akan boring or penat nak dgr.... tp family?? ayah?? sentiasa disisi walau apepon..sentiasa bagi semangat, dorongan dan percikan api yang membara *chewah*...

Kadang2 insan sekeliling kita banyak yang berlagak baik dengan diri kita. Lagi2 bile ade nama, ade rupa ada harta... tp sanggup x terima kita kalau hodoh, xde rupa, xde harta?? payah~ tp family... accept each other soooo well..

Bila tgk remaja sekarang yang ramai ROSAK dan mula BERGAUL BEBAS tanpa merasakan sedikit kesalahan yang mereka lakukan, saye rasa kesal. Adakah didikan dari ibu bapa mereka??hm... makin ramai anak2 adam yang sesat... yang islamnya tidak malu untuk mempamerkan gambar berpegang tangan, berpelukan di khalayak ramai.. satu persoalan..BANGGA KAH mereka??..adakah didikan dr kecil mereka sebegini? atau faktor latar belakang family yang agak bebas??..* tarik kerusi dekat sket, semangat berkobar2 menaip!*

Hobi melihat tingkah laku manusia ni dah lama dah... seronok!..anda boleh lihat sekental mana jiwa dan sekuat mana seseorang itu semestinya dari background family yang kuat mentalitinya.. sebagai contoh kisah nasi ismail dan ibrahim sewaktu nabi ibrahim diperintahkan untuk menyembelih anaknya...

"
Nabi Ismail menjawab: “Wahai ayahku, kerjakanlah apa yang diperintahkan. Insya-Allah ayah akan mendapatkan aku sebagai orang yang sabar, iaitu terhadap apa yang diperintahkan kepada ayah untuk menyembelih aku.”

Kuatkan jiwa anak muda ni...kerana latar belakang familynya yang taat pada perintah Allah. Tapi kini..ramai ibu bapa yang berlumba2 untuk menjadikan anak mereka penyanyi, penghibur tanpa memberikan kekuatan pada rohani anak2 itu sendiri dengan perkara asas iaitu solat.. jika solat itu teguh, maka yang lainnya InsyaAllah akan berjalan dengan lancar..



Suddenly tibe2 terfikir pasal ashraf muslim:)..oh tidak!! sudah bertunang disitu... dengan siapa?? tentulah dengan insan yang baik..mempunyai perawakan yang manis dan solehah dari zahirnya..Tapi bila pikir2 balik.. ashraf muslim waktu jadi artis xdelah sgt2 "sopan".* bukan mengumpat ea...teruja!!*..tp dier dah banyak berubah dan kini dah pon jadi pengamal perubatan islam.. gud2.. kerana asal family dier pown dari keluar yang baik2...so pada akhirnya pon insyaAllah jalan itu pasti akan dipilih jika AKARNYA kuat..

Teringat waktu kecik2..umi dah warning awal, g sekolah jgn gatal2..g sekolah belajar...siapkan homework...bla2...kalau ikut hati dulu asik igt mak2 ngan ayah kite ni asik membebel kan.. tapi bila dah besar baru dapat rasa..kalau diorg xmembebel macamtu kita xkan jadi manusia yang berguna. *jerawat sakit balik. pheww..tym2 nak dinner fakulti ni la ko nak muncul!*

Tapi bagi mereka2 yang xpunya ayah atau ibu sekarang ni.. saye amat berbangga dan teruja melihat mereka gigih dan tabah mengharungi hidup tanpa insan2 yang saye gelar pendokong kuat hidup ini. Kalau saye, saye masih tidak mampu untuk hidup tanpa ayah ngan umi... so doa la banyak2 supaya usia ibu bapa anda dipanjangkan.Kerana Allah itu maha mendengar.. Bagi yang xpunya ibu bapa..sedekahkan Al-Fatehah pada mereka..moga2 dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan orang beriman...

Sesungguhnya penangan didikan itu amat kuat dalam diri setiap individu :) * ambik krim jerawat...bubuh!*

raihanah rozaimi :)

Saturday, April 30, 2011

Encik Lutfi..bile nak buat video baru...saye sgt2 menanti... bajet macam kawan aq jer..padahal kenal pown x

oooo blog..

xperasan 5 minggu dah private blog...agak lama...memang lama!..macam bukan nana

Monday, April 25, 2011

OPEN BACK!!

ok...start dr sini dan post ke atas no emo2 yerk...nak buka balik dah blog ni...cukup2 la private ngan mende2 bengong yg xmenjana akal ko langsung arr nana!

Monday, April 18, 2011

well manage of time!

briliant raihanah!
semua kerja siap! really proud of my self!

i open his FB just now... its hurt... that gerl on his wall.. YA that gerl yg merendahkan martabat diri ini sebagai seorg perempuan.. dont worry..i wont take it back what i have left behind... if its return back pown...its hard to accept... but the memory..the feeling.. susah..apsal aq asik menghitung hari2 bodoh yg dah berlalu... cukup nana... tp sejauh mana pown cukup..kesakitan itu teramat sgt... the only man ever in my heart that REALLY belong to me few years back pon xpernah sakitkan hati sedalam ni... tp DIA hanya seorg teman rapat..tp mampu menggali dan melubangkan hati yg teramat sakit... sudah berjuta kali ku sujud pada yang MAHA esa agar lupakan semuanya..namun... tidak berjaya... apa lagi yg harus aq lakukan... aq bertahan dengan penuh gagah disini...

berharap kita xkan pernah dipertemukan lagi... sakit melihat kamu...benci melihat kamu...rindu melihat kamu... org kata untuk menghilangkan luka carilah pengganti luka agar sembuh semua-nYA..namun trauma sakit luka nanah sukar untuk diubati sedah hampir setahun..hampir setahun...kesakitan itu masih bersarang dlm diri.,...

YA ALLAH...buangkan perasaan itu...aq rasa berdosa dengan perasaan yg berbaur ni... moga insan yg memiliki hati ini insan yg benar setia seperti mana aq setia.. hubungan ini bukan hanya mainan..hubungan ini kekal hingga nyawa terpisah dr jasadnya...

Sunday, April 17, 2011

raihanah sayang...

i really proud of u dear...
awak berjaya menahan, menepis semua kerinduan yang lagha tu dan fokus pada pelajaran..
awak berjaya mempertahankan maruah awak sebagai seorang perempuan..
awak berjaya menguatkan hati demi seorg lelaki yg bukan hak mutlakmu...
hati teruslah bertahan.... rindu berlalulah pergi....

Saturday, April 16, 2011

penat yang teramat sangat!

walaupon blog aq dah private...tp tgn still xboleh nak berhenti menulis...kurasakan sesuatu yang xlengkap jika tangan tidak mengarang sesuatu..

alhamdulillah..kunjung hormat MPP Kolej Teknologi Bestari (KTB) , MPP UMT dan MPP UniSZA telah berjaya dilaksanakan.. penat.. penat sgt2.. bukan ape... waktu PMS buat kerja memang sgt2 penat..bile badan yg dah memang tengah lemah....selalunyer nak tido atas katil jer...guling2 layan perasaan...tido balik dan macam2 lg...tp demi sebuah hubungan diplomatik UniSZA ...aq rela..

ekceli saye amat berpuas hati UNTUK SETAKAT NI berkenaan pencapaian MPP unisza dalam melakukan tugas... ade 2-3 org jer yang masih memerlukan pemantauan secara konsisten dari pihak MAJLIS TERTINGGI... insyaAllah..demi kebajikan mahasiswa..saye mampu melakukannya..

Tuesday, April 12, 2011

Jiwa ini meronta-ronta untuk sebuah perubahan..
telah banyak kelalaian dan kealpaan padamu YA ALLAH..
aku hambamu yang sangat2 lemah...
walaupun didik dengan ilmu agama yang sempurna..
dari ayah dan ibu tercinta..
masih ada ruang2 kosong dihati yang menuntut untuk aq penuhi...
ya ALLAh..jahilnya aq tentang agama sucimu YA ALLAH>>
YA ALLAH.. aq malu dengan diri sendiri... pandai memimpin disana sini.. pandai bercakap disana sini tapi jauh sudut di hatiku masih ada kebodohan kelemahan tentang agamamu...tentang kitabmu..
YA ALLAH sudah banyak kelalaian yang aq lakukan padamu.. dan sudah banyak peringatan kau berikan padaku...
namun aq masih alpa dan kau masih memberikan ruang untuk sebuah perubahan..
tatkala ini aq merasa hina sehina-hinanya..dan seakan tidak layak untuk memohon kemaafan padamu ya ALLAH..

hambamu ini lemah YA ALLAH>>
nampak pada zahirnya kuat dan gagah..tp hatinya RAPUH dan luluh tatkala menghambakan diri padamu... aq insan yang lemah ya ALLAH... berikan aq petunjuk taufik dan hidayah agar aq mampu untuk berubah ke arah kebenaran......

Monday, April 11, 2011

dicucuk rasa rindu

kubuka lembaran baru.. namun lembaran lama itu masih dlm igatan...
7 bulan berlalu tanpa bergurau senda tanpa bergantung harap membuatkan aq kaku.malu.
hati terimalah kehadiran insan lain... walaupun aq tahu kau masih sakit dan bernanah...
kisah peribadimu menjadi canangan di seluroh pelusok dunia.. bagai tiada lagi privasi..
bagai kau bukanlah manusia yang punya hati..
yuck!! bile org yg kite xde hati tetibe ckp rindu giler kat kite rasa macam berbulu jer telinga! yay!!

Sunday, April 10, 2011

1 thn 3 bln

10/4/2011..genap 1 thn 3bln..sampai bila nak hitung aq pon xtau koz tersedar sendiri bile angka 10 ni setiap bulan..pleas raihanah..let it go... n try to move forward..you hurt a lot! n u dont deserve that dear.. please!

Saturday, April 9, 2011

MIMPI YANG BUAT AQ TERSENGIH!

salam...
perut berbunyi2 krengkrong2.. lapar tahap cipan....tp digagahkan juga kerana puasa ganti :)..lgpon perut ni dah byk sgt makan... so puasa adalah salah satu penawar...

hmm..bukan ini yang nak saya ceritekan...tapi saye perlu coretkan pengalaman pelik ini.. setibanya dr pulau kapas..RR xtdo dan terus bersemangat melakukan assgmnt2 yang diberikan oleh lecturer...tp kekuatannya mempunyai limit tatkala kegilaan menyiapkan assgmnt mengundNG kepenatan yang amat sgt...

lalu diri ini tertidur... dalam tidurnya..

dia berada di sebuah bilik yang sgt2 indah... bangkit dan terus ke dapur.... terlihat seorg wanita agak separuh umur tp masih solid dan cantik bentuk badan...lalu RR pon memanggil mama...( bile mase lak umi berbadan langsing dan tinggi pada usia ini...wondering bila dah terjaga).... tatkala ini hanya seluar pendek dan t-shirt yang masih terlekat ditubuh.. arghh penat..(padahal xtahu semalam buat ape..dlm mimpi tu la)... dengan berseluar pendek dan ber t-shirt RR ke luar laman dan mengambil udara segar ( bile mase plak aq kuar xpakai tudung...walaupon kat laman! giler!!!)... terlihat disuatu sudut rumput sgt2 panjang...dengan ringan tulang RR pon mencabut rumput tersebut.. (kawasan atas pagar..entah macammana tah lanskap rumah ni)

tetibe... segerombolan lelaki keluar dr pintu pagar rumah.. (xnampak pown masuk)..dan diketuai oleh DATO SAIFUDDIN ABDULLAH!!! ( giler nyer cerite!!..apsal dato ni ade kat cni...).. aq pon menjerit...bye2 dato... dato berpaling dan tanye sape tu?? i answer RAIHANAH!..dato balas: raihanah sape?? Aq balas..raihanah jer!!

selepas tu aq pon rase nak meraung koz pakai seluar pendek n t-shirt jer bile dah sedar (dlm mimpi macam xbersalah n cuma ckp...ee u all ni dtg, i pakai hodoh2 jer) WHAT THE HACK!!!..... suddenly dlm 5-9 org lelaki tu satu lelaki tu macam kenal......... WAN SHERHAN!!!....kawan c apek n mimie... aq pown wonder dlm mimpi dan realiti.. tetibe....tersedarrrrrrrrrrrrr!!!!

PAKSA TIDUR BALIK koz nak tahu sambungan!...
maka bersambung baliklah mimpi.... mereka kembali ke meja mesyuarat didalam rumah! (bile mase umah aq ade meja mesyuarat!!...muhahhaha... tetibe this one fat guy which their leader said that they have task from NAJIB regarding ape benda tah... n teka najib tu sape??? NAJIB tu PM!!!... n ape plak kena mengena aq ngan najib??? arghhhhhh....

aq pon kembali ke dapur untuk menghidangkan air... disuatu sudut mama dah sediakan gelas dan jug untuk aq bawa ke hadapan... TP aq xnampak muka mama dr awal mimpi!! cuma dr tepi..mama nampak sgt cntik dan HOT!! ofkoz cntik dr aq..muahhuahuah.. aq pon segera tuang air dan duduk mengikuti mesyuarat tu..(OMG!! xmandi kowt!! pakai serabai...)... pastu lepas habis meeting diorg pown blah...n mimpi menjadi kosong...sehinggalah terjaga!

PERSOALANNYA!!!

1) AQ ADE KAT UMAH SAPE DALAM MIMPI NI!
2) KENAPA DATO SAIFUDDIN, WAN SHERHAN n DATO SERI NAJIB muncul dlm mimpi pelik ni
3) SIAPA MAMA??
4) KENAPE AQ SELAMBE BADAK JE DALAM MIMPI NI??

musykil2..koz sebelom tido saye bz dengan buat assgmnt n xtgk ape2 yg boleh diselesaikan dlm mimpi....selalunya mimpi2 camni berlaku if i saw someone pic or read about something that i still wonder sebelom tido... ni masalahnyer xde pape!!..pelik2.... n dlm banyak2 watak.. apsal plak kawan apek ngan mimie ni timbul???..salah masuk mimpi ni...mungkin nak masuk mimpi gf/awek/scandal dier... tp tersalah pintu... huhuh... nak kate ske?? xpenah pown..koz kenal mamat ni sebab dier kawan kepada HAFIQ AZWAN n AZMIE MANSOR....n apsal plak najib nak bg task kat guy yg gemok tu?? (even guy tu pon i xkenal)..n apsal aq ade dlm mimpi ni!..muhauhauhauha..lawak2... siape mama??? adakah bakal mak mentua?? tp dlm mimpi aq still 21 thn... nak kata mak sherhan bukan..koz pernah nampak pic mak dier...aq rase mak kepade salah seorg member mesyuarat tu..tp x igt muka dier koz dier seems rapat ngan mama...tp macam belum kawen dlm mimpi tu koz im still 21 koz ade ota2 study kat sana... ke tu rumah saifuddin??? dah tu apsal aq ade kat sana..padahal aq slalu jumpe dier kat konvensyen2 kat kl jer..kalau mak laki tu yg aq panggil mama buat ape?? erk!! .... maybe ni rumah mak angkat kowt....hahhaha....ape2 pon...mimpi ni buat rase nak tergelak jer setiap kali pk...hahhaha..pelik! serious pelik!

tapak seterusnya...

perubahan sebuah kehidupan perlu dilaksanakan..
hati ini meronta2 inginkan sebuah perubahan... yang mana perubahan tersebut merupakan perubahan ke arah kebaikan... kekhilafan diri sendiri yang sesat di alam duniawi membuatkan aq terkesan... sesungguhnya dunia ini singkat..dan amat singkat bila petanda2 sudah diberikan...YA Allah..kau berikanlah petunjuk untuk aq terus kuat berdiri di sini... aq yakin aq mampu berjaya... biar orang lain meraguinya... kali ini akan ku buktikan...kesibukan dan kepadatan jadual hidupku yang membuatkan aq tabah meniti titian untuk berjaya.. namun ini hanyalah langkah awal dan akan ada lagi tapak seterusnya...........

Monday, April 4, 2011

trauma yang sebenarnya bukan trauma..

mmm... lately ni sgt2 bz with mpp stuff... lots of kebajikan manusia yang lain nak kena jaga tp kebajikan diri sendiri langsung x terjaga..FAILED to manage mu own time table!!..mana raihanah nak buat kerja teliti?? buat report pon last 2 week ala2 cikai... elow.. u want to do the best for other but u forget to do the best for your own life...

YA ALLAH!
aq kejam dengan diri sendiri...
aq aniaya diri sendiri...
makan makanan yang x berkhasiat...
tidur pown tunggang langgang...
nak jumpa dr pakar dari awal sem xpernah jumpa

berjuta alasan kau berikan untuk tidak menjaga diri sendiri..
ingat!

Monday, March 21, 2011

Tahniah Anak-anak Pakcik Rozaimi :)

First and foremost..assalamualaikum :)
Dengan hidung yang tengah soksek2 ni...ku bulatkan tekad seperti keboolatan mukaku.. untuk menulis belog ini!

Setinggi2 dan sependek2 tahniah kepada PN NUR RAHIMAH BINTI MOHD ROZAIMI.. kerana telah menggondol "Anugerah Harmoni Emas" pada makan malam kolej ke-5 UPM.. Anugerah ini diberikan kepada individu yang banyak berjasa kepada kolej dari bentuk kebajikan dan penglibatan yang aktif didalam kolej.. well im proud of u! (tacing x??) actually saye juga berkesempatan ke Majlis gilang gemilang ini di Palace of Golden Horses..(ia ke nama hotel ni??) xkesah la.. yg penting saye attend.. Perancangan Allah memang xboleh nak dijangka kan...kerinduan pada ahli keluarga akhirnya sedikit terubat apabila UMI juga turut hadir secara "senyap2" untuk anugerah ini... sepatutnya saya menghadiri forum yang bertempat di UKM pada malam itu dan dijemput sendiri oleh Mantan MPP yang juga sahabat saya untuk menjadi panel pada malam tersebut.. (xpe...EMY kan ade...) sesungguhnya..pada kali ini..family harus didahulukan...

Seterusnya tahniah juga pada Adik GEMOK tercinta kerana mewakili sabah dalam perkhemahan unit beruniform yang akan diadakan di melake:).. waktu kecik2 dulu teringin nak jadi wakil sekolah ke peringkat yg tinggi..tp xdapat.. kerana ada yg lebih baik... dan legasi ini terus dipertahankan oleh adik, apabila dinobatkan insan berkepimpinan dan aktif berpesatuan.. pergh!! jauh disudut hati..JELESSSSSSSSSSSSSSSS....kecik2 lagi dah jalan2.. :(..shes in darjah 6.

Tahniah juga pada Mohd Rahimi Mohd Rozaimi kerana menjadi calon MPP di institut kemahiran belia negara..(tp result xpasti samaada menang atau kalah)... but his name was selected by the lecturer as he has the CLEAN background and good apperance kowt..good boy gak~

last but not least pada diri sendiri gak!...its all inspired by ENCIK ROZAIMI..hahah..tahniah2 semua..

syida???hmm.. ape eh...

Wednesday, March 16, 2011

Hati wa Panas Beb

ok.. jam dah kol 4.55 am..i my head was like nak pecah ok!!!..
AM I THINKING TO MUCH IN MY OWN LIFE???... its a character of second daughter/son in family..i read a book a lot..and it seems have the same thought about anak kedua.. so whats wrong with that?? i didnt bother people an..hahha....
but seriously my head like thinking of something that happen in the morning yesterday la~~.. the situation is like this...
we are on LDK and we being there (me n my friend) as early as we can.. everyone in the group was not being there.. N THIS ONE "GIRL" was on the phone.. calling with her friend..(might be).. but i think she has no manner..(i jrg nak ckp2 pasal org..but she did it TWICE!!!) or maybe thats the way she are... hmm.. SHE ANSWER THE PHONE n saying.. aq kat cni dengan dua orang "BUDAK" diet.. elow.. agak2 la.. the way u ckp..i xkesah ekceli at first..but when my friend pon realise hows "THE MANNER" didnt apply in the real life ..we was like..HA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!....... (suddenly its raining outside!! like angguk2 my statement!..) elow..at least u bahasakan la diri we all ni kakak,.or paling2 hodoh pon panggil la student diet!....at first i dont realize about SHE WAS THE SAME PERSON WHO STAND UP ABOUT THE CAFE THINGY.... i respect her BRAVENESS..but the way she delivered the POINT IS NOT CORRECT..n still remember her point "SAYE XTAU LA KENAPE DIORANG NI XCAKAP PASAL KAFE NI"..bla2..."KAMI TERPAKSA MAKAN MEGGI MALAM2".....who u gonna refer diorang just after i give the speach?? ME?? them?? xkesah la sesape an.. ITS COOL TO SHOW THAT U ARE OUTSPOKEN PERSON OR EVEN "MENCAPAP" PERSON>... without me realize i pon dah terinform dlm LDK tu yg i ckp student unisza secara draf keseluruhannye manje( NOT TO SAY ALL..BUT WE ARE MAHASISWA RITE...NOT ALL BENDA KENA SUAP!!.hey MAN!! BUKA YOUR EYES LOLX~).... THE MORAL OF THE STORY IS IN COMMUNICATION U HAVE TO ADE "MANNERS" when referring to SOMEONE>... HOW U GONNA TALK TO LECTURE/ SIBLINGS/PARENTS / FRIENDS OR EVEN BF /GF... ITS ALL different!!.. n it shows who u are....not just who u are.. it show how your PARENTS EDUCATE you..so xkan u nak org pandang slek kat parents u an~..hmmm(but xsemua ar..kalo parents cam baik cam malaikat pown ... cahaya keimanan tu xboleh nak diwarisi an..petunjuk dan hidayah ALLAH tu HAK-NYA)...so xla salahkan parent 100%.maybe factor or environment
(raihanah is being soooooo positive!! like it!!)

i penah buat sekali "RUDE" dengan cikgu tym kat sekolah..i dont know the way i ckp tu a bit HARSH for her.. but im just asking Q...n she take it differently... but still ble gelak2 la.. n she tell me about that.. n FROM THERE I REALIZE n MORE careful when talking to someone lagi2 org yg LAGI ATAS dr kite.. IF MASE MAIN GURAU2.we do it..if mase SERIUS ...or formal..do in formality...

MORAL OF THE STORY..we sometime doesnt realize the way we talk might hurt other people heart.. so MY FATHER SAID-think before talking(but sometime jer i apply) coz i kan ngekngok sket...(ha..contoh terbaik an..ayah dah ajar..anak xmo apply!..seeeee~.. but as we grow old this is the soft-skill that we have to learn..

till then... MARI TGK LUTFI n MARIA ELENA :)

HARI WATIKAH MPP

ekceli now dah jam 2.40 pagi,17 march 2011.. malam ini akan ade hari watikah MPP tok MPP 11/12... sebenarnyer saye rase ............................................... koz semangat kian pudar untuk mende kejadahni... (ignore that more n moreeeeee people that i DONT KNOW keep viewing my BLOG n READ it!)..... seriously i lost track...my soul, my heart and my body like torn in two! easy to say..hard to done bebeh!!... td pon time meeting CAFE x dpt pergi * kalau pergi ofkoz asik gadoh ngan pakcik/makcik cafe kota* sori..i cant make it..HUJAN n scary mary moto!
THEY ASK ME TO STAY AT GONGBADAK..HMM.. SUSAH GAK JD MT ni.. MENDA DAH SERABUT>>OTAK AQ PON MAKIN SERABUT....
but its all a pathway to be a great person an~.fiuhhhhhhh~~ full of rase bersalah now... again think.. err...mcm xlayak jer jd NYDP MPP UNIVERSITI SULTAN ZAINAL ABIDIN..... what the hell la~....
n i hope all the MIRACLE of POSITIVE THINKING datang lepas WATIKAH ESOK ://fiuh~~

Tuesday, March 15, 2011

3 post in a row ..bajet cam xde assgmnt jer..ngosh nana

OK i copy paste soalan sengal ni dr blog org..wink2

1. HENSEM?
-kena hensem kat mata i..koz i yg nak tgk!

2.KEMAS?
-of koz..i like guy masukkan baju kat dalam if pakai baju kuliah! mata bersinar2

3.UMUR?
-same age..nak blaja same. tue same2..xpon paling minima 2 thn lg tue..hik2
p/s: teringat kaklong nyer taste 10 thn lagi tua OMG!! haha

4.KETINGGIAN?
-tall20000x ..i love guy yg tinggi..hik3

5. SENSE OF HUMOR?
-ok gak..tp jgn nak lebih2..hik3 (*teringat someone*)

6.PIERCING?
-no...no...nooo

7. TERIMA AWAK SEADANYA?
- ofkoz la...saye ni banyak buruk dr baik!! hahah..so terima jer la erk~

8. RAMBUT PINK?
-euuuuuuuuuuu reject!!.. i nak rambut pacak!

9. PENAKUT ATAU BERANI?
- berani la..supaya bile jalan rase selamat sgt2.. haiya~~

10. KURUS OR "SIHAT"?
- ok..seriously i skeeeeeee sgt yg kurus..i xtau kenapa.. but mata i memang catch kalo kurus ditambah dengan tinggi ..OMG!

11. HITAM MANIS,PUTIH ,KUNING??
-ok..seriously i ske yg puteh.. but kadang2 hati ni ske gak tgk yg kulit2 melayu...

12. RAMBUT PANJANG PENDEK?
-pendek n tajam n pacak! huhu..melted!!

13. HIDUNG??
-i mancung (*perasan..tp betol an! jgn jeles!..nak dier pon mancung leh x?? hahah)

14. MEROKOK?
-xmo..xske..xmo..xmo..xmo...

15. BAU WANGI
- melted!!..like!!..tp jgn pening sgt arr bau dier

16. DRINKER??
-giler natang ni! islam weh!

17. jenis girl/boy-next-door
- boy next door :))))))))

18. MUSCULAR?
agak2 kalau kurus muscle banyak x??..huhu..xmo ketol2 i takowt!

19. MAIN PIANO?
-sgt2 suker

20. MAIN GITAR?
-OK LAGI SUKER GILER

21.VIOLIN?
-xmo arr..cukup arr giter

22. NYANYI KENA SUARA SEDAP?
-xper.. asal i ske!!(*teringt lagi!! damn2)

23. VAIN??
-bermegah?? euuuuuuuuu not my type..sape kite tok megah2 ni??

24. BERKATA MATA?
-ske...koz nampak intelek!

25.GIGI BESI??
-xmo

26.PEMALU?
-xmo..koz i xtau nak act ngan org camne

27.REBEL OR GOOD BOY
-kalau rebel koz syg i xde masalah :)

28. ACTIVE OR PASSIVE
-hyperactive.. leh kebon2 ..main kejar ngan anak2..leh tangkap2 AYAM!

29. tight or the BOMB?
- the BOMB!!! muahaha

30-.PENYANYI OR PENARI??
-penyanyi...malam2 sebelom i tido..leh nyanyi tok i~~ bacekan doa tido ke...sweet (again....)

31.STUNNER?
-la..xpayah!

32. HIPHOP?
-xmo

33.ANTING2??
-nope!!

34. Mr/Ms count my ex girlfriends/boyfriends until you drop?
- scandal xmo?? hahaha..ade sorg je ex yg sgt2 baik..n being good friend UP UNTILL TODAY!

35.LESUNG PIPIT?
-eee comelnyer..xpenah tepikir..xmo ar..nanti dier lagi sweet..

36. BOOKWORM?
-like it...pastu ajar i..pastu kite berjaya bersama2

37. mr/ms love letter??
-hahahah..teringat main surat2 ngan senior tym kat sekolah! ngosh!
sms cukup

38.PLAYFUL??
-blaja2..main2

39.PENULIS PUISI??
- xmo arr..i xske bace mende panjang2..erk (again... :3 )

40.flirt?
-ngan i jer!! :P

41. SERIOUS??
-bile kite serious or gaduh kiter serious arr...hahah..

42. CAMPUS CRUSH??
-hmm..no comment...its HURT untill TODAY!

43. MELUKIS?
-ikut dier la.. xper

44. AGAMA??
-islam...but my ex non..so we choose our own way...but3..no heart feeling until now..dah lepas..tp memori zaman matrik kan..hahah..macam budak2..now we search for more serious!! hahah..TRAUMA..takowt!

45. SUKA USIK?
- i sorang jer!

46. GILA KOMPUTER/internet??
- GILA I..hahahah

47. bERCAKAP BANYAK BAHASA??
-ikut la... i suke france....juswi amora ritwa :)

48.SETIA?
-mestila..koz hati i setia kalau dah ske org :(.. n hope dont ever play with thing fragile thingy :)

49. GOOD KISSER?
- bile kawen..hahah

50. SUKA BEBUDAK??
-yerp..N AGAIN!!!! omG!! benci arr jawap.. hmm..

51. QUOTE?
-kadang2 kalau org ambek berat dengan kita pon hati boleh terusik kan.. pergh!! tajam ayat ni dowh!

52. APE2 nak ckp??
- xde paper nak ckp..penat kowt jawab soalan ni!!.. past is past..







2 post in a row..

erk..sebenarnyer kan skarang ape yg saye rase ialah rase bersalah!... Am i done something which is not suppose to be done?? is it correct? is it a best decision?? OMG!! diselubungi rase yg sgt2 bersalah pada seseorang!.. AM I DONE THAT BECAUSE OF KEPENTINGAN PERIBADI?? lg nak ketok2 kepala!!.....oh no.. its for all! not for me! ~sigh~ I DONE THAT DECISION after i PRAY for THE BEST! so i shouldnt feel guilty like i am NOW!!..raihanah!! there must be HIDDEN AGENDA BY GOD WHEN THE DECISION IS MADE!.n trust it..it is the best ..walaupon skunk ni memang rase bersalah..erk!! I WILL TEBUS BALIK RASE TU!.. ngantok! JOM TIDO!!!.. td HER crita about balik2 umah........ALL PEOPLE BALIK UMAH>>> tau x i nak sgt berada kat uma..and i really2 MEAN IT>>> TOLONGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG SAYE NAK BALIK SGT!! tu la..dulu bajet kuat..nak setadi jauh2....which i dont like setadi dekat2.euwwwwwwwwwww~ manje!!!... but thing dah kena my head balik..at one time when problem or u need a kind of SEMANGAT it must be from HOME..xkesah la..dok dlm bilik kat uma...tolong2 umi kat dapor..(*tipu!! slalu borak jer ngan umi sambil umi masak!!..crita pasal UNIVERSITI!!..n hensem GUY..n friends,, n roomate.. n MPP n maklong n family mak ani.. n all type of gossiping with mother!!.erk..I MISS UMI!!!.. n i miss dgr ayah membebel!! benda yang sama selama 20 thn aq hidup...n kena suruh wat keje berkebun kat luar.. if ayah balik..all siblings lari masuk bilik! sengal kan!!.hahah..dulu2 tyme kecik..takowt ayah...buat salah ..ROTAN!!!.. but im glad..im being a STRONG gerl like now because of THAT ROTAN!!..yeyay..KEBAL!!... i miss c gemok n c kurus kering!!.i miss nak marah adik2 koz PEMALAS TAHAP CIPAN!!..yang sorang tau nak bercntik2 jer.hahhaha..yang sorang lagi tau nak tido jer..n berlakon2 sakit! what a FAMILY!!..~argh~ perlukah semua entry mengingatkan pada RUMAH!!!..hmmmmmmmmmmmmmm.. imiss HOME>so sape2 yg ade umah dekat tu..balik2 arr..appreciate your family..koz i feel sgt2 JELES.>> NAK BALIK UMA SAPE NI??? KOZ MAK ORANG LAIN X SAMA MACAM MAK KITER>>>> MAK i sporting!!.. AYAH I lg sporting..grrrrrrrrrrrrrrrrrr.rumahhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!

THINGS ABOUT (L>O>V>E)..

salam *muka sgt2 hepii*..
ok..lets be straight forward!!
IM IN LOVE!!!...
hak3..
bahagia?? suke?? cinta?? rindu??
semua ade!!..
mulalah nak buat spekulasi... adoi..
THE LOVE THINGY HERE ITS ALL ABOUT HOME!!!

ini x tipu...siyes3 *boleh percaya 100%*..
entry ari tu u ol nak tau pasal ape??/
SAYA JATUH CINTA DENGAN IDEA2 COMEL tok buat video dr sorang ni..
now dah ade 2 org!! LUTFI yg ngah setadi kat australia..n maria elena yg xtau ngah setadi kat mane... entry ari tu saye tujukan KHAS tok LUTFI koz saye sgt2 suke idea2 dier dlm video2 dier... semua ade motif!!..try tgk kat youtube!!

INGAT X VIDEO YANG TERSEBAR luas kat FB that one guy yg nyanyi lagu UMMI tok hari ibu tu... COMEL KAN!! saye dpt tau yang dier tu same umo* cool la u..i lyke!! n kawan kepada classmate saye... huk3.. NAK KENAL BOLEH??? *gedix sket*..muahahuah.. video dier pasal sampah n JUNIOR yg i paling ske!!.. kreatif arr mamat ni * puji banyak sgt dah nI* i truly jatuh cinta ngan video2 dier,.koz i pon minat wat2 video tym kat matrik..it just x jumpa member yg mempunyai IDEOLOGY yang sama kat UNIVERSITI ni. :)

n skunk ni saye jumpa video maria elena...
ekceli video ni secara xsengaja saye jumpa pas member ckp..
ari ni pakai tudung ala2 arab g kelas* dah xkesah la org kate BOOOOOLAT..dah xleh nak ubah...*..yg penting dalam ape jua kite pakai kite perlu konfiden..so it will stand OUT..hehhe..(nasihat slalu bg kat umi kalau umi kate ee..ok x umi pakai!!>MEEEEE..mesti konfiden me~)..
FATAH ckp td tym lepas kelas...ko tgk video maria elena ke?? pakai2 tudung camni?? i ckp x.. so balik bilik..g usha2 video dier..cool.. tp xske skit gaya tudung dier walaupon seakan2 same..koz dier pakai selendang tu ade part2 i xbape ske tgk..huhuh..
tp overall minah ni pown byk wat video2 COMEL..try tgk kat utube..hik2..

oklah.. itu jer nak update..
ari tu kol umi, ckp mi nak balik..bosan dok ganu ni..nak makan LONTONG! teringin sgt2..
salah tym kol: UMI macam layan xlayan koz tgh menyapu rumah n siram2 pokok.. argh!! JELES NGAN POKOK!!.. umi ckp nanti arr balik... pas tu umi ckp (( OKLAH! nak makankan ikan ni..kesian dier xmakan))!! dlm hati nak merajuk!! NANA X MAKAN GAK!!! warghhhhhhhhhhhh..JELES NGAN ikan plak!!!
UMI SYG IKAN!! umi ckp ske tgk diorg berebut2 ambik makanan..yeay!! k lah rasenyer cukuplah..sampai cni..'
relationship tol2???...err seperti mana saye trauma ngan bawa motor seperti itu juga saye trauma ngan relationship with human name GUY! hahah.. abaikan~ mase banyak lagi kan... so dah jelas kan?? any comment?? HIK3


Sunday, March 13, 2011

TuNanG.. KAHwin??

Salam.. tetibe sy rase excited nak cerita pasal mende ni..walaupon tok waktu skunk ni xpenting.. tp sgt2 penting satu hari nanti..erk ~ rupe2nyer saye dah dewasa..walaupun belom secara sahnya menjangkau 21, tp mengikut tahun memang dah 21.. xpe kakak saye lagi tua! muahah.. Bila berckp soal tunang ..kahwin ni..saye dah mula rase teman2 rapat saye dirampas..diragut..dikidnap dengan jahatnya oleh lelaki yg x saya kenali..(ade gak la yg kenal...) begitu gak ngan perempuan yg sy xkenal.. HOW DARE U!!..haha.. umur masih terlalau "MUDA" bagi saya untuk memikirkan soal ini.. erk~~ tp seruan mereka untuk membina masjid lebih awal..MENTEE yg merupakan anak didik saya sewaktu program disekolah telah mempunyai 2 org anak..OMG!! we are on same age -gulp~

Baru tadi berborak dengan seorang kenalan rapat mengenai majlis pertunangan dan perkahwinan. Sampai boleh jd gadoh! :P p/s: saye menang!..koz saye owez nak menang kalau ckp dgn anda!

For a women, majlis pertunangan n majlis perkhawinan adalah satu event PALING PENTING yang pernah happen dalam seumor hidop dier * bajet macam pernah kawen*..hik3..tp serius arr..its goin to be the BEST THING yg pernah wujud dlm kamus hidup seorg wanita ~* kalau perempuan tu jenis setia cam aq arr :P*...kalau x..ikut ske dier la nak kawen brape byk laki pown.. so bile ade majlis2 camni.bukannyer nak membazir syg oi~ just nak appreciate member2 yg dtg n nak bahagiakan diri sendiri n ORANG YANG PALING DIER CINTAI atas muka bumi ni selain parents n family!....*muka heppi!* HARI TU MERUPAKAN hari saksi yg pasangan tu akan sehidop semati (kalau sorang pergi awal ..xkesahla)...tp kalau lelaki menggedix pasang 2-3...i anti gler!!.. if u nak like that..u better forget me..koz i xrela BERMADU ok...walaupon rase madu tu manis! ngek3...XMO3...serius! left me *sob3*

Bila tgk budak2 rase sejukkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk jer hati (padahal dulu tym aq tgk budak2 rase nak lempang2 n nak tau storY????

PADA SUATU MASA YANG HENING LAGI SYAHDU...disebuah sekolah ugama....

ustaz telah mengarahkan aq ngan member2 ngengok2 aq tok jaga anak dier.. kitorg pon dengan jahatnyer bawa dier jauh2..kepong!!! n KASI NANGIS!! dengan ape cr sekalipon!! ade yg cubit2 ade yg buat2 hantu.. GILE SENGAL X KITORG?? haha..ketuanyer mestilah aq!..bab2 ni memang ske!..ble pk2 balik..HODOHNYE PERANGAI!!!!! anak sape nI???? :).... tp now bile kuar ngan member2 or family..kalau nampak budak2..GILER ske tgk!!..macam nak pegang tangan diorg bawa jalan2.. *adakah ini tande2 dah besar?? euwwww~~ geli gak kadang2..hahah~ kalau keluar ngan member ..lantak arr diorg nak buat ape..tp if ade BUDAK yg dah catch my eye..i tgk budak tu jer la..lupe u ols!..hahhaha

WAKTU KAWEN an~..xde la terpk nak macam2..like my sis dah pk ape hantaran yg suppose guy tu bg kat dier..hahhaha..AQ??? blur.........x ambek pot lagi...*saye mude3!!!*...hahhah... tp kalau dok berangan2 ...nak sgt3 pakai baju pengantin ala2 kembang cam gaun giler~~~~~ pastu ade mahkota atas kepala..pastu yg berdiri kat sebelah tu GUY yg TINGGI dr I la of koz.. n menepati KOD PIAWAIAN RAIHANAH!..

1. tinggi
2.pandai bio@ckp (XMO CKP SORG...u aja mostly subject i xpandai!)
3.puteh (tp xdela jambu!)
4.KACA MATA(intelek gitu)
5.atlit
6.muka cam korea2 sket!
7.kurus (erk..ni aq xtau kenape..tp i lyke!)
8. rambut pacak2 (HOT u!!!)
9.ske pujuk..koz i kuat merejuk :P

senang x kod piawaian ni?? haah..demand an! padan la mengsingle sampai skunk!!! hahah..... ala ini kod2 yg i minat jer..tp kalau HATI dah berkata THATS THE MAN or like my ex pernah ckp HEs THE ONE..! kod piawaian ni of koz la i dah lupe :)

konklusinyer... KAWAN2 SAYE DAH RAMAI KAWENNNNNNNNN~~ OMG!! SEDEH!! JGN RAMPAS MEREKA!!!!!!... n xde erti pembaziran yer kalau bertunang n kahwin dlm hdp PEREMPUAN..koz sekali seumur idop..kalau nak kawen save bajet..buat kat masjid jer.. dah settle!xyah susah2..so LELAKI g arr cr yg sudi camtu...hik3..KALAU 2-2 setuju xper..

wokeylah..dah banyak mengarot pagi2 ni...nak siapkan report pule~

Saturday, March 12, 2011

Berbicara soal hati...

1.19 am..13 March 2011.. hati saye rase nak merintih sgt2 buat "flip-chart!" ingatkan mudah untuk menghasilkan MENATANG ni...rupenye sgt2 susah :(.. overall 4 kali di reject...leh kate camtu arr.. ade jer yang xkena... tp bile once dah kena approve bahagia tahap cipan!.. cuma yang menjadi masalanyer bile nak print dan edit2 balik BAHASA..YA AMPUN!! ni bahasa indonesia ker bahasa SINGAPORE?? -gulp- macam2 salah bahasa... n ada yg dah edit jd sengal balik...rase nak menjerit2..dah la memang dalam BULAN yg harus diawasi emosi..xpasal2 semua rase nak sepak~.thats whys ske memerap dlm bilik tym2 ni..takut termarah ORG xpasal2.. tp seriusly flipchat ni betol2 menggugat kesabaran sebagai manusia ... dah bersediakah aq tok jd dietitian?? kalau stakat buat flipchart ni pon dah pressure.. keje?? lg pressure :(..-xpe saye sentiasa boleh!!.. xde sebab saye xboleh..wink!!*..thanx to AINA, ASMA n mostly TO IKRAM koz dah bertungkus lumus buat flipchart ni....appreciate korg sgt2..*love3*..thanx to encik adziem koz dah bagi group yg sgt2 memahami pada sem ni...erk~ saye xtahu saye boleh jd sepositive ini kalau x tertuka group! hahahah... THANKX!! tp lari macammana pown..pasti akan kena kan!..haha..n hopefully time tu saye dah betol2 bersedia... yeay!..




Thursday, March 10, 2011

PosT Jatuh Cinta :)

Dengan siapa?? BLURK~~ rahsia :)

Allah masih sayang..

salam..
bagi mereka2 yang tahu perkembangan hidup ni mesti la tau kes eksiden 2 kali berturut dlm seminggu kan....
EKSIDEN MOTORSIKAL.... 4 march dilanggar oleh kereta dan 8 march tergelincir kerana hujan... rasenyer sem ni betol2 ALLAH duga kekuatan hambanya ni..,bemula dengan masalah di peringkat diri sendiri yang masih blur mencari tapak yang kukuh..ditambah dengan masalah universiti, kepimpinan..famili... masalah setadi....masalah sakit...dan ALLAH terus memberi ujian...eksiden dan terbaru td kad BANK ditelan... PUAS aq mencari punca..apekesalahan yang sgt2 besar aq buat sampai diri ni diuji dgn begitu KRITIKAL sekali... kadang2 sampai x tertahan... belom lagi masalah EMOSI (ni lagha2*)... kadang2 rase NAK BERHENTI BELAJAR N KAWEN!...(ni pk tym sgt2 stress..)

tp bile duduk muhasabah diri balik... aq akan igt balik..ALLAH xkan uji hambanya kalau hambanya tu xdpt pikul.. walaupun kadang2 aq rase dah TEROVER..ALLAH lebih tahu diri ni yg sebenar..kesakitan yg diberikan hari ini sudah tentu penghapus dosa2 yang ALLAh murkai pada diri ini agar beringat bahawa kehidupan ini hanya sementara...

kadang2 terfikir.. kalau aq eksiden kali ke-3..adakah nyawa masih ALLAH kurniakan??? aq sgt2 fobia...sgt2... byk lg amalan yg belum dilaksanakan...tanggungjawap yg diamanahkan oleh pihak universiti juga masih tergantung... :(.. YA ALLAH berikanlah kesempatan untuk terus berada diatas muka bumi ini.. i really want to make my family proud of me!.. i really want to achieve my dream!

Bila kad bank pon hilang dan procedure dier pon mengambil masa..dgn duit yg ade kat tgn tinggal ciput..masih ade rase kesyukuran..atleast aq masih ade kawan2 yg sgt2 membantu... walaupon xdpt tolong..atleast dr bebelan ni pown dah cukup.. aq bukan nyer slalu bebel kat semua org...dkt MANUSIA2 yg aq rase RAPAT JER... koz ego ni tinggi sgt nak cerita ngan manusia2 lain :)...

Overall.. Thanx to ALLAH koz sentiasa igtkan kekhilafan diri ni~ dan aq harap akan jd pengajaran untuk semua..bahawa hidup ini sementara jer..kalau KUNFAYAKUN..maka jadilah..igt kita sentiasa diperhati...

Monday, March 7, 2011

....

SEM ni rase sgt3 xbernafas.. macammana positive pon i've tried... tp ble dah terlampau berat.. same jer ngan org2 lain... YA ALLAH.. aq bersujud padamu..kau berikanlah ketenangan dan mohon dipermudahkan segala urusan... nak balik!!! nak LONTONG..mengidam sangat2..kat terengganu ni xtau nak cr kat mana..kalau ade pown..sedap x macam umi masak??? :'((((

Wednesday, March 2, 2011

MENIRU..masih relevankah??


Salam.. sebelom ni asik2 menulis coretan berkenaan diri sendiri.. rasenyer nak menulis sesuatu yang agak ilmiah untuk tatapan semua..

BUDAYA MENIRU didalam exam xkan berkesudahan dari generasi ke generasi... mengapa hal ini berlaku?.. lebih baik kita fikir motif pembelajaran kita. Kita ditanam dalam diri untuk berjaya!! lulus dalam exam untuk mendAPAT keputusan yang tinggi.. sekiranya tidak bersedia sebelum peperiksaan maka PENIRUAN akan dijalankan... tipu! kalau xpernah meniru.. tp sgt bodoh arr kalau satu kelas meniru dan dapat markah tinggi2...anda poyo2 nak sorang xnak meniru.. hahah...teringat kenangan sekolah menengah...

Tp bile dah makin dewasa kita dah tahu apa baik dan buruknya peniruan... kalau masih nak jalankan..terpulanglah!..anda yang tidak jujur dengan diri anda... Saya pernah diciut oleh seorang rakan.. dengan dialog;

A: we aq xpuas hati la.. semua orang pon x blaja..belajar last minute jer... tp apsal plak diorg leh buka2 nota... jom report!

AQ: sabar2...

A: mana bleh sabar, diorang dah la pandai..pastu bila exam xsedia meniru...abis tu kita2 ni dah result buruk..makin buruk arr... aq xpuas hati la... jom arr report! orang nampak diorg tu pandai jer..

AQ; orang nampak pandai.... tp korang rase ilmu diorang berkat x?? jgn risAu k...

A: ee..kalau bukan pasal kawan ..memang aq dah maki2 dah...

AQ: hmm...

So? ape motif nak meniru dalam exam? xpercaya diri sendiri?? nak result sgt2 cantik..siap siku2 orang sebelah... terpulang pada diri kita sendiri.. kita ada sebab yg kukuh untuk MENIRU..so menirulah untuk kepuasan anda..

kalau kite xbersedia untuk exam..kita terima padah..itulah diri kita...tp kalau kita ambil jalan singkat untuk berjaya...ertinya kita xyakin dengan kebolehan yang ALLAH dah kurniakan pada kita.,..bukan kita xboleh...kita dah sampai tahap ni..dan kita memang boleh...

hanya mencoretkan sesuatu...setelah melihat2 blog2 member dan pengalaman.....

JANGAN RISAU..ANDAI KITA BERUSAHA KITA PASTI BERJAYA...masalahnyer usaha kite yg kurang.. so blaja dan terus belajar k kawan3

Tuesday, March 1, 2011

OUT PRK..

xsangka diri ni digunakan untuk KEPENTINGAN peribadi...
kepercayaan yang diberikan atas dasar KAWAN dibuang begitu jer.. hoho
xperlah .. tetap bahagia disini,...

Dialog terngiang2 dalam minda;

"Kalau raihanah tu senang jer saye urus, mainkan dier dengan &*^#, masalah akan settle"

bodohnyer tuk percaya kawan camni kan.. tu la ..sebaik2 manusia..seputeh2 songkok..sehormat2 orang pada insan ini.. thanx persahabatan atas dasar kepentingan...
xsangka penuh dengan KEIKHLASAN...


Saturday, February 26, 2011

sakit PRK lebih sakit dari putus CINTA

Assalamualaikum semua readers..
Lately ni pengunjung2 blog dah di"detect" manusia2 yang x dikenali..
Xapa.. ini adalah hasil nukilan peribadi penulis...

sakit PRK?? ape yang dimaksudkan dengan PRK??.. umum mengetahui PRK ialah Pilihan Raya Kampus yang baru berlangsung beberapa hari yang lepas.. dan kemenangan telah berpihak kepada pihak yang menang! of koz!... Sengaja nukilan ini lambat untuk di"update" kerana jujuran air mata xberhenti sejak keputusan hingga lah ke meeting kabinet yang pertama. Mengapa? alasan yang kukuh tidak kitahui koz saya sendiri pelik kerana sakitnya begitu dalam hingga sukar untuk rasional.

Bagi yang baru membaca dan dah lama tahu.. kehadiran diri ini dalam dunia kepimpinan UniSZA bukan atas "DESAKAN" mana-mana pihak luar atau dalam..tp diatas kerelaan hati pada tahun pertama. Banyak liku-liku dan sistem "POLITIK" kampus yang telah dipelajari oleh diri ini semasa memegang jawatan Exco Kesihatan dan Alam Sekitar. Bila bercakap hanya memegang exco tidak semestinya kita berada dibawah dan tidak mampu untuk mengeluarkan suara. Didikan penuh dari Presiden Majlis Perwakilan Pelajar sesi 09/10, saudara Abdul Rashid Abdul Manaf dan Timbalan Presiden 1 Majlis Perwakilan Pelajar, saudara Izzudin Bin Rosli amat-amat dihargai. tidak lupa sahabat2 seperjuangan. Namun sebagai pemimpin yg berlatar belakang "bebas" sudah tentu saya mempunyai ideologi tersendiri. Niat dihati cuma satu, sedikit sebanyak ingin membantu dengan apa yang terdaya walaupun tidak tahu selok-belok pengurusan pada awal penglibatan. Terima kasih juga pada semua mantan-mantan yang tidak putus memberikan sokongan.

Bila berkata mengenai dunia kepimpinan, tatkala keputusan yang dibuat bersama kadang2 tidak saya persetujui. Tetapi atas dasar "DEMOKRASI" saya akur walau jauh disudut hati mempersoalkan mengapa keputusan itu dilakukan. We being profesional in our work rite!... Mengetahui selok belok pekerjaan ini dan "MEMBACA" perangai2 manusia2 yang terlibat dalam "DRAMA" kepimpinan... Saya masih berpegang..misi demi kebajikan pelajar..dan kebajikan saya juga kerana saya juga seorang mahasiswi!

Ada beberapa perkara yang saya kurang suka dapat dunia politik kampus.. ASPIRASI?? PRO.M??. hmm.. kenapa perlu adanya kedua-dua kelompok manusia ini kalau intipatinya adalah sama?. ASPIRASI dikatakan lebih memihak kepada pentadbiran universiti dan menyokong dasar2 kerajaan manakala PRO.M lebih memihak kepada mahasiswa dan dikatakan lebih memperjuangkan agama.. Adakah ASPIRASI tidak memperjuangkan hak mahasiswa?? sudah tentu tidak...adalah PRO.M tidak langsung menyokong dasar kerajaan kalau ianya memberi kepentingan kepada semua pihak?? adakah Aspirasi tidak membela AGAMA?? ... so? why this thing timbul??.. seawal mungkin perkara ini dicanang digembar-gemburkan oleh media.. dan mahasiswa yang "LALANG" akan mudah terpengaruh tanpa memahami ideologi sebenar. Hasilnya apa?? pergaduhan disana sini.. hanya untuk merebut kerusi... paling memalukan hampir 90% yang bergerak ialah MELAYU!!..ISLAM!!... kita bergaduh sesama sendiri sambil ditertawakan oleh bangsa lain! great job!

Mengintai tirai2 FB yang membuak2 dengan situasi pilihanraya..membuatkan diri ini sedar betapa besarnya kuasa mahasiswa dan pilihanraya... sistem pentadbiran di universiti juga ada kurangnya, saye juga faham..dan anda yang membaca juga faham.. permainan politik kampus amat-amat hebat, strategi perang saraf, bawah tanah, culik menculik, menyebarkan propaganda dan macam2 lagi.

Saya turut terkena tempias PRK ini kerana merupakan calon umum. Pada awalnya keinginan untuk bertanding memang ada, tetapi apabila diberi kepercayaan oleh orang2 "KUAT" saya mula merasa ragu... tetapi disebabkan niat..saya teruskan..dengan harapan "TIADA".. if xmenang xpa.. it just saya xsuka menidakkan harapan mereka yang telah memberi kepercayaan. tetapi drama baru bermula.. macam2 adegan dan macam2 situasi.. xperlu didetailkan disini kerana itu MARUAH universiti kesayangan saya.. Akhirnya kemenangan berpihak kepada 6 calon, iaitu Isa, saya, nik zawawi, marzuki, hajar dan saiful islam mengikut ranking unsi. dan lebih mengejutkan Calon "FEVERET" iaitu izzudin rosli yang mendapat undian tertinggi tatkala PRK lepas kecundang. Dan disinilah "politik kampus" yang dapat saya lihat dan saya rasai. Tatkala rapat umum saya telah diapproach oleh pelbagai pihak.. dan nyata bagi menidakkan mana2 pihak saya telah mengatakan "tidak ada kena mengena dengan mana2 pihak"... tetapi terdapat sedikit salah faham dari pihak jentera dan pihak "disana"..Akhirnya keputusan undian sebanyak 2197 telah tercapai.. *gulp* xpernah saya bayangkan selepas tahu ape yang telah terjadi.

Lebih menyedihkan apabila perancangan untuk kekal bersama izzudin rosli dikerusi umum, hancur begitu sahaja kerana keputusan x memihak pada beliau. Perancangan untuk mahasiswa berlabelkan mpp tidak dapat diteruskan oleh beliau. Lebih mengharu birukan keadaan keputusan itu saya dapati ketika exam "HALAL HARAM DALAM PEMAKANAN". Memang salah sendiri. Fikiran jadi sgt2 buntu dan dialog semalam bersama untuk meneliti dan membangunkan pelajar bermain dalam kotak minda..

Kombinasi calon umum Redzuan Zaaba dan Izzudin Rosli mencetuskan kontroversi dari pihak disana. Pendapat peribadi saya yang telah berjuang bersama2 saudara Izzudin, beliau seorang yang lantang membangkitkan isu2 mahasiswa tetapi kadangkala pendekatan beliau tidak secantik atau seindah hawa telinga mendengar. Saya yakin dan percaya beliau tidak akan berhenti disini, mungkin kurangnya undi 300 orang dari undi lepas akan mematangkan kami semua, Saya juga yakin beliau bakal menjadi seorang pemimpin yang berjaya satu hari nanti dan percaya ini terjadi tidak mematahkan semangat beliau. Setidak-tidaknya membuatkan semua orang berfikir semua untuk muhasabah diri. Sebagai adik, saya berharap abang saya akan berjaya!

Isu-isu sensitiviti turut dimainkan dalam pihanraya secara halus... banyak perkara yang terjadi dalam pihanraya kampus kali ini. Satu harapan saya, UniSZA yang yang amat-amat saya sayangi ini tidak menjadi seperti UKM,UM dan UPM.. biar nama mereka gah! tapi saya beranggapan perpaduan mereka tidak seGAH nama universiti mereka.. Saye tidak mahu ada pintu HEPA yang pecah di universiti kesayangan ini!.. dan saya juga tidak mahu ada calon yang diculik, disimbah harta benda dan dibakar POSTER!.. ini bukan UniSZA!! selagi musyawarah dapat dicapai ..lakukanlah!! jangan kita terikut2 oleh anasir2 luar!

Saya hanya menulis berdasarkan pemerhatian say terhadap PRK kali ini, dan saya amat2 berharap PRK akan datang akan lebih TELUS dari yang sebelumnya!.. tiada kompromi untuk menidakkan hak mahasiswa dan berbudi bicaralah dengan pihak pengurusan.. andai bertelagah...apa yang boleh dicapai?? bangga menjadi ASPIRASI..PRO.M?? tp hakikatnya tiada kesatuan... xsalah...tp lakukanlah dengan sebaik2nya bermesyuarat untuk mahasiswa, dan jangan ada kepentingan peribadi.

Jangan selepas ini saya disiasat latar belakang, family dan sebagainya sudah... saya hanya insan biasa yang mempelajari selok belok kampus dari segi pengurusan dan mahasiswa.. Saya suka ingatkan perkara ini apabila sesetengah mahasiswa menentang keras HEPA dan mengatakan HEPA "bias"... Kalau anda nak hak anda..tetapi hak boleh tercapai dengan rasa SOPAN; tetapi anda cuba berkeras..siapa yang akan BERKOMPROMI??.. dan saya bukan seratus peratus memihak kepada mereka,kerana ada juga perkara yang bertentangan dengan PRINSIP saya.. tapi kenapa kita harus bermusuh.. Motifnya.. dan solusinya! kembali kepada masa lampau..bagaimana cara demokrasi ISLAM yang sebenar... jgn menjadi terlalu RaDIKAL kononya menggunakan ISLAM untuk mencaci maki orang lain... akhirnya kita yang mencalarkan agama kita sendiri..

APa yang boleh saya lakukan, akan tetap saya lakukan... insyaAllah, teguran dari semua pihak amat saya harapkan andai diri ini tersasar dari landasan yang sepatutnya.. Dan saya suka mengingatkan diri saya sendiri dan rakan2 lain..kehadiran kita ke Universiti ini adalah untuk belajar, bukan salah untuk menjadi pemimpin... tetapi apabila nawaitu itu terpesong dan menggunkan kaedah2 yang tidak menentu..pelajaran tidak akan berkat.. semua orang berhak bersuara dan bersetuju atau tidak tentang hal ini. saya sekadar memberikan ulasan..

Untuk mantan2 MPP UniSZA 09/10.. kenangan bersama anda merupakan kenangan yang amat terindah dalam kamus diari insan bernama Raihanah Rozaimi. Kalau dulu diri ini bergantung harap pada kalian kerana terdapat ramai abg2 dan kakak2 ..kali ini diri ini pula yang menjadi kakak bg mereka. terasa masa sangat kejam dengan kita. namun perjuangan harus diteruskan. Moga perkara yang terbaik dapat dilakukan MPP kali ini

Nur Raihanah Mohd Rozaimi,
NYDP MPP UniSZA 10/11.

Friday, February 25, 2011

HORMATI KEHIDUPAN PERSONAL SAYA

salam..
xsemua benda kite akan share walaupun kita ni hak milik rakyat..
ade sesetengah benda yang saye memang simpan sorang,,
dan orang2 yg boleh saye percayai..
tp bila ade mulut2 yg xtau dtg dr mana sumber...
buatkan saye rase
"why dont u letak my place at yours??"
so plis... saye xpenah nak kacau orang..
xpenah nak musuh2 ngan orang..
xpenah nak hina2 orang
so pliz...plis hormat personal life saye!
saye bukan robot...24 jam kerja..saye ade kawan2 n family juga..
saye xperfect pown... tp saye blaja...so plis
hormat about that!

Monday, February 21, 2011

2197... undian mahasiswa

ARGH~~~~ benci~..time ni memang benci diri sendiri.. politik yg membunuh!!!.. YA ALLAH!! kau bukaknlah mata mereka... kepimpinan tu bukan sesuatu yg senang!!..baik!! i will see cr korang mentadbir satu badan AGONG dalam universiti..... yg penting aq masih berada disini..untuk kawan2 aq dan untuk mereka disini.. bukan untuk kepentingan diri sendiri!!.. btw.. thanx para pengundi 2197 orang memangkah nama ni.. bermakna satu pengharapan yg amat besar pada diri ini!!...nak cepat habis!! n xmo involve dgn benda2 ni!!! muaaaaaaaaaaaaaaaak!!!.....

Friday, February 18, 2011

memang ianya satu amanah..tetapi ingat!!.ape tujuan sebenar kedatangan kita di UNIVERSITI ini?? untuk apa?? ... and it will be the last involvement on this field.. i want to hijrah to tempat lain after this!

Thursday, February 17, 2011

POS KHAS UNTUK FAZLIANA EDORA

salam..aq bukan ape... aq dah mula rase aq makin ayu~ *gelak guling2 cam tenggiling*.. mungkin sifat kewanitaan baru nak timbul time2 umoor nak menjangkau 21 tahun.. xle arr men lari2 panjat2 pokok..tumbuk2 jantan agi.. aish!! i miss the moment!
skunk ni jom kite jadi wanita ayu...pasni kite kena bubarkan geng kite MINAH SURAU UNITED (MSU) kepada MINAH AYU UNITED (MAU) hahhha.... lek arr.faz.. gonna mizz all of u.. n bile nak jumpe???????????????///

Tuesday, February 15, 2011

Case setadi!

ok..ni xde kena mengena ngan case setadi anatomy, pemakanan dan kesihatan dan macam2 lagi kes setadi yg bertimbun2... sabar jer la.. ni kes setadi diri sendiri...

pada 15/2/2011... ceq bgn awal tok menyiapkan kerja2 yg bertimbun2...pada awalnyer nak basuh baju...tp kemalasan....dan adanya benda yg lebih utama buat aq abaikan basuh kain... .. bilik harus dibersihkan ...maklumlah orang berpenyakit cam aq ni x boleh kotor2.. nanti resdung naik...sgt penat dan sakit... pas menyapu2 ..sapu sawang..siapkan assgmnt sampai kol 8 lebih.....boring....tgk almari.. hmmm boring ngan susunan baju... lets change!!..

ubah punya ubah..perot dah berbunyi2...dari jam 7..skarang dah jam 10... oho...xper2.. malas nak makan pagi.. kite branch sekali =breakfast + lunch. susun punya susun baju2 dalam almari.. jam dah menunjukkan kol 11... perut bunyi lagi..jap2 nak siapkan asgmnt sket jer..plus xde selera nak makan..

dalam kol 12 lebih..perot dah xtahan so buat PAMA bihun n milo...kenyang!!..
lepas tu hambe pon troskan bace nota2 tok midsem promosi makanan...sampai jam 4 ptg.. around 4.30ptg..saye diCALL untuk dicolek ke satu tempAT..urusan rasmi universiti... tp buat kat RESTORAN FASTFOOD...* kalau ade pemerhati mahasiswa unisza, pengkritik mppunisza bc blog ni* abis la terbuka..hhaha ( kenyataan berani letak dalam blog)..memang nak kena lempang!.. disebabkan air A&W float dah order.. bukan i order... LONG yang order..die soh minum jer... pastu diriku pon melantak 1 gelas besar air gas ni...

lepas 2 jam..terase belakang teramat2 sakit...cam nenek2 kan...dah tua dah.. jeritan ala tarzan dibuat ke bilik sebelah..panggil Mira!! soh pijak belakang... huhuh...*ha mira! time ni la ko nak balas dendam..pijak3!! hahahah.. lega~~~ tp 30 minit jer... then.. aq pon tros buat asgmnt balik walaupon kesakitan belakang teramat sgt.. ulu hati rase macam bergas.. perot rase memulas2..xfaham~!

dalam jam 10 malam..ade discussion lab food analysis..walaupon mate memang nagntuk..tp kami gagahkan koz nak pening dah ngan report2 ni...berbulan kowt!! xsiap2...haish~~ waktu tu perut memang mencucuk2 ala2 jarum peniti.. tp bajet kuat jer.. tahan2..

around jam 12 malam..turun jer dari bilik setadi tu... *koz kena halau ngan pakguard*.. tetibee....
semua isi perot keluar!!!!..

hampir setengah jam gak muntah2 isi perot!..penat...hmm..
padahnyer..xdapat buat pape..time malam..tros tido!!...

ok..nak citer moral of the story kat cni...aq dah bazirkan 3 jam yg sepatutnya boleh digunakan untuk setadi koz dah muntah..selalunya leh berjaga sampai jam 2 or 3.. n papepon..makanan tu penting tok tros waras dalam belajar... *bukan xmo makan koz nak kurus ke ape, it just xde selera n xde mase!! (alasan!).. papepown..gudluk colony diet.. aq tau semua pown tengah bersengkang mata untuk berjaya!!..

p/s: esok penamaan calon mpp.. sekali lagi menghadiri proses ini..tetibe teringat memori lalu..best!!..apepon yg terjadi.. itulah yg terbaik k!..positif?? saye akan teruskan bersungguh2..negatif?? hidup harus diteruskan..jd student diet dah cukup pack kowt!!

Saturday, February 12, 2011

Kehidupan Sang MANTAN..

life seems so ..........................
currently SANGAT2 bz dengan kehidupan sbg mantan..ade amanah yang perlu dipikul hingga terlantiknya kabinet baru MPP UniSZA sesi 11/12.. masih dibawah tanggungjawab kami sebagai "caretaker" bagi mereka semua.. to adik2 MPP yg bakal lahir...dont worry "AKAK" ade untuk support korang..mantan2 kali ni memang sporting tahap cipan ar...so no worries k..

p/s: i love a bz situation thats make mylife complete :)

ape yang teramat penting sekarang ialah... kepimpinan dan pembelajarn.. xde masa nak pk hal lain..TITIK!.. hope pasni kehidupan xla boring sgt :)

Friday, February 11, 2011

abg ALLY

hari ni secara xsemena2...ade kejutan yg amat sgt!!... OMG~ let it be secret..later on if confirm i tell u guys k~ :).. tp td lepas blaja2 n surf2 internet.. terbaca my mentor dlm broadcast ALLY ISKANDAR will kahwin ... semoga encik ally terus berjaya..saye bakal mencontohi encik ally xlama lagi!!..insyaAllah.. degree in dietetic but be a TV host!.. like it! possible2 yes!i can do it!

Thursday, February 10, 2011

Akhirnya MANTAN!

penat~..but itulah kepuasan yang dpt dirasai dlm diri....
kini aq bergelar MANTAN MAJLIS PERWAKILAN PELAJAR UNIVERSITI SULTAN ZAINAL ABIDIN...
hari ni genap 1 tahun 2 bulan menjadi seorang mpp dr tarikh penamaan calon...
hari ni genap 1 tahun 2 bulan erti sebuah perkenalan..walaupun rase kenape perlu state?? i just feel that i love to remember tarikh! hahah...even tarikh beli barang2 pon nak igt~
ari ni 5 bulan selepas semua benda tu selesai...
i just like no 10 so much!!!
10/2/2011 will be in my memori... thanx tarikh ni!!!
but dont worry... saye dah kebal..n malas nak pk pasal ni pd masa depan.. :)

Wednesday, February 9, 2011

kerja giler!!




ketawa almost 1 hour with my roomate tanpa berhenti..
we are damn bored tonite.. eventhough keje melambak..
so we decided play a game!.. which is stupid and wasting time game...
but we did it! because boring~..game ape??? rahsia!!...
at first no one leading for that game...

we proceed for the next stupid game..this time really WASTED dr all aspect..but we still
do it!..hahhaa... *me n her ketawa like crazy kat bilik*

HER word...adeh! kedah plak..hangpa...cek~~..she always repeat her mom said if use that
"slanga"... ngosh are.. u kutuk kedah.. i like that country..* teringat c kering*haha..
we proceed again playin this stupid game... almost 1 hour its done..

bile dah abis..rase menyesal*muke bersalah*..i promise xbuat lagi!..
hah..actually x tau pown i leh jd mastermind game ni... *sakit urat kentot* hahahahha
ok2..permainan habis...kluar ilmu semua *hirup2 ilmu kat udara yang terbang2*

p/s:moral of the story... rumate yg ayu tahap cipan pon leh jd xbetol ble kwn ngan org senget~ hahaha..